Rulle levetid?
Fra : Henning Lund

Dato : 14-07-04 20:22

Hvordan er levetiden (KM) på ruller fra THansen og hvor godt passer
vægten?
Hvilke andre ruller kan anbefales både med levetid og hvor godt de
passer i vægt. Evt link til forhandler.
pft.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-04 21:57

Henning Lund skrev:

> Hvordan er levetiden (KM) på ruller fra THansen og hvor godt passer
> vægten?

Levetid på mine sidste ruller ~8000km.

Vægt passer fint.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henning Lund

Dato : 15-07-04 07:56

Martin Johansen [6000] skrev:

> Levetid på mine sidste ruller ~8000km.
>
> Vægt passer fint.

Oki så køber jeg nogle.

Fra : Mythos

Dato : 15-07-04 06:05

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> vægten?
> Hvilke andre ruller kan anbefales både med levetid og hvor godt de

Jeg kører med ruller lavet i carbon, og de holder ca. 3 gange så lang tid
som den i plast, eller hvad det er de er lavet af, men koster kun det
dobbelte af hvad de normale koster. Links og oplysninger om at vægten passer
har jeg ikke, men de virker formidabelt.

Kim Larsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-04 10:46

Mythos skrev:

> Jeg kører med ruller lavet i carbon, og de holder ca. 3 gange så lang
> tid som den i plast, eller hvad det er de er lavet af, men koster kun det

Damn.. 24000km kan jeg så køre..

Fra : Mythos

Dato : 15-07-04 12:33

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Damn.. 24000km kan jeg så køre..
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
> Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)

Jeg har nu rundet omkring 18.000 med mine, og de er ikke slidt.

Kim Larsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-04 12:52

Mythos skrev:

> Jeg har nu rundet omkring 18.000 med mine, og de er ikke slidt.

Cool.

Jeg kan ikke lige huske det... er din tunet? For det har jo egentlig også
noget at sige.

Fra : Mythos

Dato : 15-07-04 18:04

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Det må jeg sige ja til, kit3 og racing vario plus Giannelli udstødning. ca.
12HK (Rally)

Kim Larsen

Fra : Elbarto

Dato : 15-07-04 18:59

"Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse

)

> Det må jeg sige ja til, kit3 og racing vario plus Giannelli udstødning.
ca.
> 12HK (Rally)
>
> Kim Larsen

Det vil vi da så gerne se en rullefelts udskrift på har endnu ikke set kit
3 med over 10 HK

Elbarto Simpsoniac

Fra : Mythos

Dato : 15-07-04 21:31

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> )

> ca.

> Det vil vi da så gerne se en rullefelts udskrift på har endnu ikke set

Jeg tvivler på der er et rullefelt her hvor jeg bor, eller bare inden for
rimelig omkreds, jeg har det kun fra hvad fabrikken lover, så jeg garantere
ikke noget.

Kim Larsen

Fra : BooDy

Dato : 17-07-04 08:18

> Jeg tvivler på der er et rullefelt her hvor jeg bor, eller bare inden for
> rimelig omkreds, jeg har det kun fra hvad fabrikken lover, så jeg
> [...]

Fabrikken siger at det er muligt ved den rigtige op sætning....!
nævn hvad du har på så skal jeg fortælle hvad du ca. har hvis det er sat
perfekt op!

Borgen

Fra : Mythos

Dato : 17-07-04 09:38

"BooDy" <netsales@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Fabrikken siger at det er muligt ved den rigtige op sætning....!
> nævn hvad du har på så skal jeg fortælle hvad du ca. har hvis det er sat

Jeg har det her kit på
http://uk.catalogo.polini.it/catalogo/english/dettaglioArticolo.php?id=1271
Så er der en gearing fra polini, jeg husker ikke hvilken, så har jeg en
Polini racing vario på og en Giannelli udstødning på, så er der skiftet dyse
i karburatoren, og det skulle vist være det.

Kim Larsen

Fra : BooDy

Dato : 19-07-04 22:36

Hmm std karbo?

Hvilken Gianelli udstødning?

Jeg vil skyde på 6-8 heste, og så har jeg været flink...

Hilsen Thomas

Fra : Mythos

Dato : 19-07-04 22:47

> Hmm std karbo?
>
> Hvilken Gianelli udstødning?
>
> Jeg vil skyde på 6-8 heste, og så har jeg været flink...
>

> Hilsen Thomas

Det er den der hedder sport.
Hvor finder du frem til alle dine gæt ?
Jeg glemte at fortælle at min krumtap selvfølgelig også er skiftet så den
passer det andet.
Men dine gæt, dem undres jeg over, jeg siger ikke jeg ikke stoler på det,
men en hver kan jo slynge om sig med tal.

Kim Larsen

Fra : BooDy

Dato : 19-07-04 23:08

> Det er den der hedder sport.
> Hvor finder du frem til alle dine gæt ?
Fordi jeg reparere en del, og kører scooterrace..

> [...]
> Men dine gæt, dem undres jeg over, jeg siger ikke jeg ikke stoler på det,
> men en hver kan jo slynge om sig med tal.
Jeg tror virkelig ikke at den har over 7 heste....
Det er jo ikke engang en shot men bare en sport....

Hilsen Thomas
Piaggio NRG
Athena Racing
Malossi Eeprom
TK High performance potte
vario kobling osv... men det er jo lige meget..
www.thomasborgen.dk/nrg.jpg
www.thomasborgen.dk/nrg1.jpg
www.thomasborgen.dk/nrg2.jpg

Fra : Mythos

Dato : 20-07-04 06:57

> [...]
> Malossi Eeprom
> TK High performance potte
> vario kobling osv... men det er jo lige meget..

Kunne du ikke prøve at sætte et regnestykke op, sådan som du ser det, det
kunne da være sjovt at se hvordan du kommer frem til det forskellige. Det
der ville være mest sjovt at se, er at se hvor i systemet der bliver trukket
ned i forhold til det Polini oplyser.

Kim Larsen

Fra : rotel

Dato : 26-07-04 15:58

I har snakket om alt muligt men ikke basvaret mandens spørgsmål
"rulle-leve-tid"
men det kan være at det kommer

Fra : Moller

Dato : 26-07-04 15:11

rotel wrote:

> I har snakket om alt muligt men ikke basvaret mandens spørgsmål
> "rulle-leve-tid"
> men det kan være at det kommer

   Det svarede de jo på i starten af tråden omkring Carbon holder ca. 3
gange så langt, og der er både nævnt alm. holder ca. 8000km, og carbon
der har kørt 18.000km uden slidmærker. Så mon ik du bare skal læse lidt
først inden du kommentere Rotel, ellers kan du jo som "Experten" jo bare
afsløre de rigtige tal hvis du mener de andres svar er forkerte.

--
VH
Lars Molnit

Fra : rotel

Dato : 27-07-04 07:49

hahah mener du jeg er ekspert ?
tak for det
Rotel

Fra : Moller

Dato : 28-07-04 09:43

rotel wrote:
> hahah mener du jeg er ekspert ?
> tak for det

   Tjaaaa... jeg havde nu håbet du var expert nok til at se det
sarkastiske i det.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-04 21:49

Mythos skrev:

> Det må jeg sige ja til, kit3 og racing vario plus Giannelli udstødning.
> ca. 12HK (Rally)

Hvad består et kit3 af?

Fra : Mythos

Dato : 16-07-04 05:57

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Det er topstykke, cylinder, stempel med ringe og pakninger, men der er en
ekstra og større skyllekanal i cylinderen.

Kim Larsen

Fra : Mythos

Dato : 16-07-04 06:08

> Det er topstykke, cylinder, stempel med ringe og pakninger, men der er en
> ekstra og større skyllekanal i cylinderen.
>
> Kim Larsen

Det er det her jeg har på
http://uk.catalogo.polini.it/catalogo/english/dettaglioArticolo.php?id=1271
plus det andet jeg har skrevet og en gearing.

Kim Larsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-04 11:22

Mythos skrev:

> Det er det her jeg har på
> http://uk.catalogo.polini.it/catalogo/english/dettaglioArticolo.php?id=1271
> plus det andet jeg har skrevet og en gearing.

Okay du har det "samme" som jeg men jeg mangler vario + gearing. Hvad
render din på toppen?

Fra : Mythos

Dato : 16-07-04 11:31

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Jeg ved det ikke helt, for klokken på disse knallerter viser jo ikke særligt
nøjagtigt. Men med tanke på at "peden" vejer 85 i sig selv, og mig 100+ ,
så syntes jeg at 100 km/t (på klokken) er meget godt, men ikke sjovt i den
forstand. Jeg har ladet mig fortælle at andre med samme udstykning som mig
har haft deres oppe på 120 km/t, meeen mon ikke det er lidt overdrevet ?
Jeg undres så bare over at dette kit trækker bedre på toppen end mit
tidligere kit2, det trak hele vejen, nu er den lidt sløv i starten, men når
klokken når 75, så sker der noget.

Kim Larsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-04 17:29

Mythos skrev:

> Jeg ved det ikke helt, for klokken på disse knallerter viser jo ikke
> særligt nøjagtigt. Men med tanke på at "peden" vejer 85 i sig selv, og

Nej de er ikke 100% præcise. Min viser ca. 8-10 km/t for meget når den
viser 75km/t.

> [...]
> udstykning som mig har haft deres oppe på 120 km/t, meeen mon ikke det er
> lidt overdrevet ? Jeg undres så bare over at dette kit trækker bedre på

Ja det lyder meget overdrevet. Der skal altså en del heste til at få den
derop.

Fra : Mythos

Dato : 16-07-04 19:37

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Når jeg kører i en god blæst, som det har været de sidste par dage, i
modvind, så viser min klokke 75, og det er altså ret fedt, så føler man ikke
at maskinen går død om vælter

Kim Larsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-04 23:17

Mythos skrev:

> Når jeg kører i en god blæst, som det har været de sidste par dage, i
> modvind, så viser min klokke 75, og det er altså ret fedt, så føler
> man ikke at maskinen går død om vælter

Præcis derfor jeg har monteret mit tunsæt. Afdroslet i modvind gik den
ret død - det er ovre nu

Fra : Mythos

Dato : 17-07-04 01:00

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Som lovlig, så er det jo farligt at køre op ad bakke og i modvind, man
risikere jo at vælte fordi den er ved at parkere

Kim Larsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-04 09:41

Mythos skrev:

> Som lovlig, så er det jo farligt at køre op ad bakke og i modvind, man
> risikere jo at vælte fordi den er ved at parkere

Ja det er lige før den allerede har slået støttefoden ned og drejet
nøglen

Fra : Mythos

Dato : 17-07-04 12:18

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

ROFL

Kim Larsen

Fra : BooDy

Dato : 17-07-04 08:18

> plus det andet jeg har skrevet og en gearing.
>
> Kim Larsen

Gearing giver ikke heste

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-04 11:21

Mythos skrev:

> Det er topstykke, cylinder, stempel med ringe og pakninger, men der er en
> ekstra og større skyllekanal i cylinderen.

Nåh okay. Det lød så voldsomt *GG*

Altså en større cylinder. Er det 47,6 ?

Fra : BooDy

Dato : 17-07-04 08:17

> Det må jeg sige ja til, kit3 og racing vario plus Giannelli udstødning.
ca.
> 12HK (Rally)
>
> Kim Larsen

LOL......
Kom med en udskrift på de 6-8 heste du har....

/Borgen

Fra : Elbarto

Dato : 15-07-04 18:58

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Så er det satme oss en tam scooter du har service borgen anbefaler 5K km
Jeg kunne på min Typhoon (10HK+) køre 2-3000 km så var de døde om det var
cabon eller de billige fra Thansen

Elbarto Simpsoniac

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-04 21:51

Elbarto skrev:

> Så er det satme oss en tam scooter du har service borgen anbefaler 5K
> km Jeg kunne på min Typhoon (10HK+) køre 2-3000 km så var de døde om
> det var cabon eller de billige fra Thansen

Tam? Nej det tror jeg ikke du skal sætte dine penge på *GG*

De første ruller jeg havde i (originale) holdte 1500km... de næste jeg
fik i (kørte derfra uden fedt i vario) blev skiftet efter 8000km da jeg
ville ændre vægt - de var stadig runde.

Jeg ved godt hvad servicebogen anbefaler men hvis den kan spå så er det
sq imponerende.. ingen grund til at skifte hvis de ikke er slidte fx..

Fra : RpR

Dato : 15-07-04 08:09

> Hvordan er levetiden (KM) på ruller fra THansen og hvor godt passer
> vægten?

Afhænger stærkt af hvor tunet motoren er, har jeg måttet lære :-/
En afdroslet / lovlig kan sikkert sagtens køre med dem 5000 - 10000km, men
en relativt hårdt tunet motor dur de slet ikke til. De holder måske 500km i
bedste tilfælde, så er de så firkantede som de kan blive og varioen dur slet
ikke som den skal. Rekorden i at ødelægge et sæt T. Hansen ruller havde min
Yamaha BWS med 10,22hk, det tog under en halv time med relativ aggressiv
kørsel

Kan anbefale Malossi HT ruller, de er _næsten_ ikke til at slide op.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Elbarto

Dato : 15-07-04 19:00

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Nu ikke fordi de holdte vildere lang tid på Typhoonen ikke længere som
normalt ihvertfald
Det gode ved dem er så at vægten står på siden af dem og den passer 110%

Elbarto Simpsoniac