Mon det var sheriffen??
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 07-05-01 21:40

I Ikast - en by i det Vestjydske - d.4 Maj. Kører gennem byen ad hovedvej
15. Bliver opmærksom på motorcyklist, i en form for vanvittig jagt, bagfra.
Han kommer op på siden af mig, og jeg bemærker at han er ophidset. Han råber
og gestikulerer. Jeg åbner sideruden og prøver at komme i kontakt med ham.
Men gassen er åbenbart gået af ham. Lige så pludselig som han dukkede frem,
var han borte igen.
Ærgerligt, jeg ville gerne have beundret hans flotte BMW.
Jeg spekulerer på, om han skulle ske at være medlem af den MC klub, som
jeg netop havde tænkt på at tilslutte mig. Mærkelig fyr.

Fra : M. Cruusberg

Dato : 07-05-01 22:40

Det kunne være at du havde generet ham på en eller anden måde, det sker en
gang imellem at en billist kommer til at køre ind foran eller at presse mig,
tilsyneladende uden at være klar over det og når man så gør dem opmærksom på
det evt med "fingeren" ser de ud som om de ikke aner hvad der er
foregået.......

MVH

M. Cruusberg

Fra : james

Dato : 08-05-01 10:22

> en billist ..... aner ikke hvad der er
> foregået.......

det er normalen, ikke? Pas på dem, da de kan IKKE se os!

-james

Fra : Søren Mortensen

Dato : 08-05-01 11:13

> det er normalen, ikke? Pas på dem, da de kan IKKE se os!
>
> -james

Ta, det kan jo også være i selv har været lidt uopmærksomme og er blevet
overrasket over en bilist .... Men straks er det jo hans skyld!!

Det gavner ikke nogen at begynde at vifte med diverse fingre!!

Mvh
Søren
Falco

Fra : Philip

Dato : 08-05-01 16:02

> Det gavner ikke nogen at begynde at vifte med diverse fingre!!

Næ, men det er nu svært at lade være med når de kører totalt blind ind foran
en.
Min teori på hvad der foregår i billistens hoved er dette.
"Uhm.. der kommer noget.. hm.. ok kun en lygte.. det er nok en scooter..dvs.
45 km/t.. nå så har jeg jo massere af tid til at sætte i gang og lave en
uvending" wruum...

Enten det eller også så tænker de bare ".................."

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-05-01 23:57

Philip wrote:

> [...]
> gang og lave en uvending" wruum...
>
> Enten det eller også så tænker de bare ".................."

Det er vist tit det sidstnævnte
Jeg har selv prøvet at skulle bremse helt op i rundkørsel, da en dame efter
at have gloet på mig siden jeg kørte ind i rundkørslen, bestemmer sig for
at køre ud foran mig da jeg er 6-7 meter fra bilens forende. Sære bilister
der er derude :-/
Jeg er egentlig glad for at jeg lugtede uglen i rundkørslen og tog den med
ro. (nyt udtryk. Der er ugler i rundkørslen
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Søren Mortensen

Dato : 09-05-01 07:42

> Det er vist tit det sidstnævnte

Måske er det en sløv motorcyklist der sidder bag rettet...

Huske næsten alle mc-ister kører også bil!!!

Søren
Falco

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-01 16:24

Søren Mortensen wrote:

> Måske er det en sløv motorcyklist der sidder bag rettet...
>
> Huske næsten alle mc-ister kører også bil!!!

Jaja, man bliver dum af at køre i bil (det var vist ikke det du mente

Selvfølgelig er det en ret så grov generalisering, og selvfølgelig er alle
mc'ister ikke perfekte. Men derfor kan man jo godt svine bilisterne lidt
til

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 09-05-01 04:51

> Enten det eller også så tænker de bare ".................."

Min erfaring på MC - og i bil - siger mig at de fleste bilister ikke tænker
ret meget.....

Rasmus

(Der mener man skulle have indført periodisk syn på bilisterne, og ikke på
bilerne....)

Fra : Frasier

Dato : 08-05-01 17:06

"M. Cruusberg" <cruusberg@ready.dk> wrote in message
> [...]
> tilsyneladende uden at være klar over det og når man så gør dem opmærksom

> det evt med "fingeren" ser de ud som om de ikke aner hvad der er

Enig. Jeg var dog idag ude for en gammel mand på 70-80 år der kørte ud foran
mig, kraftig opbremsning, og et par ryst på hovedet(sikke en idiot).
Da vi så kom op til lyskrydset sagde han sq pænt undskyld. Det er ikke hver
dag man er ude for det!

Frasier

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 08-05-01 21:54

Tak for respons.

Det var nogle blandede svar. Min konklusion bliver så, at det virkelig
kniber med kemien motorcyklister og bilister imellem.
Det synes jeg er dumt. Det er både humør-destruerende og stressende at
føre krig i trafikken.
Lad os prøve med lidt venlighed - overbærenhed, lidt mindre brug af
albuer - lidt mere brug af hoved. Og selvfølgelig gælder det styrmanden både
i de fire- og på de tohjulede.
Den omtalte fredag i Ikast kørte jeg undtagelsesvis i bil, fordi jeg
fulgtes med min viv. Mit foretrukne transportmiddel er, og har, i næsten en
menneskealder været , motorcyklen.
Sjovt nok , jeg kan faktisk ikke erindre, hvornår jeg sidst er blevet
generet af en bilist. Okay, men jeg lader mig ikke ophidse af bagateller, vi
er alle kun mennesker.

Happy biking,
Palle.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-01 00:02

Palle Bugtrup wrote:

> [...]
> Lad os prøve med lidt venlighed - overbærenhed, lidt mindre brug af
> albuer - lidt mere brug af hoved. Og selvfølgelig gælder det styrmanden

Tolerance er en god ting, men at en bilist bringer mit liv i fare, det kan
jeg ikke tolerere!
Men ellers har du helt ret, man skal være meget overbærende i trafikken
Og derudover skal man bare regne med at alle er idioter, og så tage sine
forholdsregler efter det.

> [...]
> Sjovt nok , jeg kan faktisk ikke erindre, hvornår jeg sidst er blevet
> generet af en bilist. Okay, men jeg lader mig ikke ophidse af bagateller,

Det kommer jo også _meget_ an på hvor og hvornår man kører rundt. Hvis det
er i myldretidstrafikken i byen, så gør folk de dummeste ting, men er det
bare ude på de knap så trafikere veje har folk oftest lidt mere overskud
til at tænke sig om. Medmindre der lige skal skiftes kanal på radioen eller
skrues lidt på varmeapparatet :-/

> Happy biking,
Jaah!

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 09-05-01 07:51

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> Medmindre der lige skal skiftes kanal på radioen eller
> skrues lidt på varmeapparatet :-/

tage cd'er ud af cover's og tilbage igen
putte sutten tilbage i ungens mund
ligge makeup, rede hår
kigge på de folk der snakkes med i kabinen
snakke i mobil-tlf.
ramme askebægret med cigaretten...........osv.

Lasse
CBR1000f & Karin

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-01 16:27

Lasse Lundberg wrote:

> [...]
> kigge på de folk der snakkes med i kabinen
> snakke i mobil-tlf.
> ramme askebægret med cigaretten...........osv.

Det er ingen grænser for hvor lidt bilister kan interessere sig i at køre
:-/
Jeg synes btw at jeg har _meget_ lettere ved at koncentrere mig om kørslen
når jeg kører mc end når jeg kører bil. Derfor lyner jeg hellere jakken og
slukker for radioen når jeg kører bil. Så er der knap så meget til at
distrahere

Fra : Torben Refsing

Dato : 10-05-01 18:34

> [...]
> når jeg kører mc end når jeg kører bil. Derfor lyner jeg hellere jakken og
> slukker for radioen når jeg kører bil. Så er der knap så meget til at

Så kan det være du måske er en af dem, der opdager den modkørende blænde
ned, og selv gør det samme?
Jeg hader folk der ikke koncentrerer sig nok om deres kørsel til at lade
være med at blænde ned før de er blevet mindet om det flere gange ....

-Torben (Der ofte blinker med sin fjernlyspære(r))
GSX250ES

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-01 19:09

Torben Refsing wrote:

> Så kan det være du måske er en af dem, der opdager den modkørende blænde
> ned, og selv gør det samme?

Æøh, jo, medmindre jeg selv blænder ned først.

> Jeg hader folk der ikke koncentrerer sig nok om deres kørsel til at lade
> være med at blænde ned før de er blevet mindet om det flere gange ....

Også mig

Fra : Philip

Dato : 09-05-01 09:24

> [...]
> kniber med kemien motorcyklister og bilister imellem.
> Det synes jeg er dumt. Det er både humør-destruerende og stressende at

Ja det er da rigtigt.. minder mig forresten om et citat fra min gamle
teoribog.. til bil.
Der var et billede af en fyr med rygmærke på mc foran bilen, og teksten lød
noget i retning af "selvom mange motorcykler kan virke provokerende ved
deres kørestil, så skyldes langt de fleste ulykker faktisk hensynsløse
bilister".

Når det ligefrem står i sådan en bog, som henvender sig til bil-kørekorts
elever, så er der vel noget om snakken.

Tror også det afhænger af hvor man kører. Ude på motorvejene synes jeg ikke
der har været problemer, men den anden modsætning..myllertidstrafik..særligt
om morgenen når folk skal have sat ungerne i skole og videre på arbejde, så
kører de som GALE!

Selv synes jeg faktisk jeg kører hensynsfuldt.. men ok gør vi ikke alle det?

Fra : Bo Thomsen

Dato : 09-05-01 18:18

> Det var nogle blandede svar. Min konklusion bliver så, at det virkelig
> kniber med kemien motorcyklister og bilister imellem.
> Det synes jeg er dumt

jaa jeg er nu ellers enig med Jes, det er fandens svært at være tolerant når
ens liv, lemmer og mc nærmer sig et hårdt møde med en bil eller asfalten,
jeg tænder sku også af og rækker finger, knytnæve, ben, tunge og ryster
overdrevet med hovet samtidigt med at jeg maser knappen til hornet helt i
bund
mvh

Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg