LED
Fra : Peter

Dato : 13-07-04 22:57

Som skrevet i en anden tråd ligger jeg inde med en lille bunke af LED's i
diverse farver.

Jeg har tænkt mig at eksperimentere lidt med lygter, og indirekte belysning.

Er der nogen der har rodet med det før?

Først og fremest er tanken, at jeg vil lave en LED baglygte med en eller to
cirkler som kørelys, og et meget kraftigt bremselys, indsætte en håndfuld
LED i forlygten, og måske lave noget belysning af de nedre dele samt vejen.

http://www.ledsdirect.com/images/pcb_circle2.GIF som baglygte. Svag rød som
kørelys, og kraftig rød til bremse.

Fra : Jens Hansen

Dato : 14-07-04 15:06

"Peter" <glem@det.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> diverse farver.
>
> Jeg har tænkt mig at eksperimentere lidt med lygter, og indirekte

Hej Peter

Dt kan ikke betale sig, løse LED er alt for dyre.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=276668502&n=1200290513&pn=1224433842

Her er en løsning (men ikke lovlig)

Hilsen Jens

Fra : Peter

Dato : 14-07-04 17:25

Jeg kan se at de også har nogle der ikke blinker, men til pos/bremselys er
der kun 4 LED i og fås kun parvist til 169,-

Jeg har i forbindelse med et andet projekt (12V vindgenerator) købt en masse
kraftige dioder, så de er "på lager", og det er sjovere at bygge en baglygte
selv, frem for at købe en færdig

Selve byggeprojektet er det sjoveste

Og "LED pæren" har heller ikke større område end almindelig, den jeg
overvejer at bygge, skulle udnytte hele lygtens areal. Det må give et pænere
resultat.

Men ja, der er nok ikke sparet så meget, selvom jeg fik mængderabat i sin
tid.

Peter!