Honda SFX Problemer
Fra : rotel

Dato : 12-07-04 14:09

Jeg har fået til opgave at kigge på en Honda SFX.
Han siger at den sidste måned er den blevet dårligere´.
Synptomerne: trækker dårligere, optrækket er dårligt,
Men når den er kold er optrækket ok.
Bliver den varm mister den det.
Jeg har renset tændrøret, lyftfilteret. Hjalp ikke.
Så har jeg flyttet nålen op ad og givet den mere benzin. Hjalp ikke.
Drejet lidt på luft skruen først lidt ud så lidt ind. Hjalp ikke.
Tømt kaburatoren kigget efter fejl og mangler. Hjalp ikke.
Men da jeg havde kaburatoren afmonteret kunne jeg se olie mellem topstykke
og cylinder. Den er luftkølet derfor er det svært at se.
Så nu tror jeg at toppakningen er røget. Har aftalt med ham at han skal købe
en ny som jeg så vil sætte på.
Er der nogen der har oplevet noget ligende?
Og i så fald hvad var der så galt?

Rotel

Fra : Highserver

Dato : 12-07-04 14:08

Hej

Jeg tror det er slidt cylinder og stempel sæt, evt. skidt i main dysen da
den får extra benzin på chokeren. Den slår fra når den bliver varm og så får
den for lidt, men efter som du har haft kaburatoren adskildt så har du vel
tjekket dysen? se også på benzintilførselen, benzinhanen, evt slangen til
vacum.

Hilsen Jakob

Fra : rotel

Dato : 12-07-04 15:42

Benzin slangen har heg haft af og pustet igennem.
Hoved dysen har jeg haft afmonteret der var fint hul igennem.
Slangen til vaccum har jeg ikke haft afmonteret da jeg ikek kender systemet.
Cylinder ved jeg ikek om er slidt, men den har kun gået 13000 km.
Cylinderen er en mulighed jeg også har tænkt på, men håber at det er noget
simpelt.
Tak for svar.
Rotel

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 12-07-04 17:17

prøv den med toppakningen! jeg skiftede cylle og stempel ved min gamle adly
og der knækkede pakningen også! men satte den i for gad ikk bøvle med den
mere! den havde også fint optræk og det døde hen jo varmere den blev! og den
dryppede med olie der hvor du siger der kommer olie fra!

men skyd mig ikk hvis det er forkert!

Fra : rotel

Dato : 12-07-04 20:20

Takker
Bare rolig jeg har lagt våbnene fra mig for flere år siden
Rotel

Fra : Rasmus

Dato : 13-07-04 12:11

Det kan også være slidte stempelringe. Men prøv med en ny toppakning først.