Preuthun wrote:
> Hejsa.
> Jeg har iaften fundet noget meget interessant. Jeg var nemlig i DVK's
> arkiver, og fandt der både billeder og beskrivelser, som passer perfekt til
> modellen jeg lige har købt.
> Den hedder såmænd: Meyland tricycle Model 305. Den er produceret af V.
> Meyland Smith, Classensgade 45 København Ø. Tlf. Øbro 890.
> I teksten står der bla.: Meyland tricycle med hjælpemotor er monteret med
> den velkendte Velo-Solex motor med automatisk kobling. mm. mm..... Og
> endeligt: Specifikationerne: Længde 176cm. Brede: 88 cm. Vægt 42 kg.
> Benzinforbruget er ca. 40 km/liter. Ingen førerbevis, kun
> knallert-ansvarsforsikring.
>
> Jeg gad vide hvilken årgang der kan være tale om, men det må vel være fra
> før der var noget, som hed Øbro 890.
>
Det var da sjovt! Så var den dansk!
Alene det, at den er lavet af en erhvervsvirksomhed i Kbh. Kommune, gør
den jo næsten til et klenodie!
Øbro 890? ... så er vi vidst tæt på at være i 50'erne! Måske en smule op
i 60'erne.
ØBRO var dog een af de sidste centraler der blev automatiseret, så det
kan ikke udelukkes at det alligevel er lidt misvisende, for det skete i '78.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!