KM?
Fra : Peter

Dato : 11-07-04 12:20

Jeg sidder her og læser inlæg om folk der kører 135km hver vej, og om ture
til nordkap mm.

Hvor langt kører i om året?

Jeg har købt en næsten jomfruelig Peugeot Speedfight ´95 med 8800 km på
klokken.
Den har kørt i brugsen med en pensionist, som aldrig har krydset bygrænsen.

Har dog selv kørt de 1000 af dem selv, og tilbagelægger 100-150 km om ugen.

Det må så give 4-5000 km om året, når jeg når så langt.

Peter!

Fra : RpR

Dato : 11-07-04 13:29

> Hvor langt kører i om året?

~20000km

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-07-04 15:41

RpR skrev:

> ~20000km

Vel ikke på den samme scooter/knallert?

Dælme en del kilometer .. Det er 54km hver evig eneste dag..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : RpR

Dato : 12-07-04 10:12

> Vel ikke på den samme scooter/knallert?

Indtil videre har jeg min Zip og min RS 50, hvor RS'en self' kun kommer ud
når der er to sole på himlen osv

> Dælme en del kilometer .. Det er 54km hver evig eneste dag..

Yep, har 17km til og fra skolen + det løse.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-07-04 16:48

RpR skrev:

> Indtil videre har jeg min Zip og min RS 50, hvor RS'en self' kun kommer ud
> når der er to sole på himlen osv

Uha ja det lyder som min plan også så snart jeg får fundet en gammel
Maxi.. så skal 'Fight'en også kun ud om søndagen og i solskin

> Yep, har 17km til og fra skolen + det løse.

Ugh

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-07-04 15:40

Peter skrev:

> Hvor langt kører i om året?

Jeg kører ~5000 om året.

> Jeg har købt en næsten jomfruelig Peugeot Speedfight ´95 med 8800 km
> på klokken.

WOW - min Speedfight 2 som jeg købte i August 2002 fra ny har just rundet
10500km.. (med tun)

Uha har lige poleret den og den skinner som ny Så er det lidt
sørgeligt når man får en scooter ind til service som har rundet 3000km
med samme alder og bare ligner en bunke udskidt lort - nogle folk passer
sq ikke på deres ting

> Den har kørt i brugsen med en pensionist, som aldrig har krydset
> bygrænsen.

Dejligt eksemplar.

Fra : Peter

Dato : 12-07-04 13:24

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg kører ~5000 om året.

Jeg kommer nok op på noget lignende.

> [...]
> sørgeligt når man får en scooter ind til service som har rundet 3000km
> med samme alder og bare ligner en bunke udskidt lort - nogle folk passer

For mange er scooteren blot et transportmiddel, men de kommer nok ikke så
ofte i denne NG

> Dejligt eksemplar.

Nej, måtte starte med at købe stumper, for batteriet var faldet sammen, og
starteren rustet fast

Men slidt, det er den ikke

Peter!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-07-04 16:51

Peter skrev:

> Jeg kommer nok op på noget lignende.

Nok heller ikke helt unormalt.

> For mange er scooteren blot et transportmiddel, men de kommer nok ikke så
> ofte i denne NG

Ja - det er sjældent man ser en MC i forfald men dælme tit man ser en
scooter.

Jeg tror jeg vil starte samme hilse-ritual som hos MC-folket

> Nej, måtte starte med at købe stumper, for batteriet var faldet sammen,
> og starteren rustet fast

Standard-ting Jeg har også lige skiftet starter på min. En ledning
indeni var irret totalt over.

Inden den var 12 måneder gammel måtte jeg skifte batt. også. Den dag i
dag kører jeg stadig på det batt. jeg satte i dengang og den har slet
ikke de problemer jeg kunne mærke komme allerede tidligt med det gamle.

> Men slidt, det er den ikke

Nope. Har du billeder?

Fra : Peter

Dato : 12-07-04 23:03

> Standard-ting Jeg har også lige skiftet starter på min. En ledning
> indeni var irret totalt over.

OK, tror nu det skyldtes manglende brug af min

> [...]
> dag kører jeg stadig på det batt. jeg satte i dengang og den har slet
> ikke de problemer jeg kunne mærke komme allerede tidligt med det gamle.

Har ikke taget nogen endnu, den ser ud som sådan en rød SF1'er nu ser ud.

Har dog i forbindelse med et af mine tossede idéer kommet til at købe et par
hundrede kraftige dioder i bl.a. hvid, rød, blå, orange og grøn. Og da de
ikke skal bruges alle sammen, så kommer der nok en håndfuld på pøgøjten. Så
kan det være der er noget at tage billeder af.

Overvejer også at male den metalic blå (Toyota har en vildt flot dyb farve).

Desuden forsøger jeg stadigvæk at finde ud af om nogen har prøvet at
facelifte en SF1'er med en SF2 front og lygte????

> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Cobind 0.1 samt SME 6,0unsupported

> Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)

Mit nummer kan være underordnet, har nemlig kun lige registreret mig

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-04 00:09

Peter skrev:

> OK, tror nu det skyldtes manglende brug af min

Hehe. Min var lige det modsatte og så manglende beskyttelse mod vand.

> [...]
> da de ikke skal bruges alle sammen, så kommer der nok en håndfuld på
> pøgøjten. Så kan det være der er noget at tage billeder af.

Hehe. Det skal nok give lys på PUG'en.

> Overvejer også at male den metalic blå (Toyota har en vildt flot dyb
> farve).

Hvis bare ikke det var så pokkers dyrt at lakere.

> Mit nummer kan være underordnet, har nemlig kun lige registreret mig

hehe

Fra : Peter

Dato : 13-07-04 00:11

> Hehe. Det skal nok give lys på PUG'en.

Inspiration:
http://www.fantasiesonwheels.com/New%20Images/LED%20VRod.jpg

> Hvis bare ikke det var så pokkers dyrt at lakere.

Årh, de par cm2 der er på en Scooter koster nu ikke alverden, når bare man
kan selv.
Jeg er mere irriteret over hvor mange stumper der skal af- og påmonteres i
processen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-04 00:26

Peter skrev:

> Inspiration:
> http://www.fantasiesonwheels.com/New%20Images/LED%20VRod.jpg

Det' jo ik' en Speedfight Men damn det ser nice ud.

> Årh, de par cm2 der er på en Scooter koster nu ikke alverden, når bare
> man kan selv.

Se det kan jeg så ikke. Jeg ville være nødt til at besøge den lokale
som så kunne gnide sig i hænderne da det at starte på en farve vist er
det dyreste.

> Jeg er mere irriteret over hvor mange stumper der skal af- og påmonteres
> i processen

Åh ja... det er en ting jeg hader ved Speedfight.. den er ret bøvlet at
rep. på frem for fx. CPI.

Fra : Peter

Dato : 13-07-04 07:59

> Det' jo ik' en Speedfight Men damn det ser nice ud.

Ja, det ser sgu godt ud

> Se det kan jeg så ikke. Jeg ville være nødt til at besøge den lokale
> som så kunne gnide sig i hænderne da det at starte på en farve vist er
> det dyreste.

Kamælionlak?
http://www.g-power.dk/images/101_0120.jpg

> Åh ja... det er en ting jeg hader ved Speedfight.. den er ret bøvlet at
> rep. på frem for fx. CPI.

OK, nu har jeg det så omvendt, eller er det fordi jeg har en eller anden
automatisk skepsis om kvaliteten holder i produkter man kan købe hos firmaer
som Harald Nyborg og Thansen?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-04 10:51

Peter skrev:

> Kamælionlak?
> http://www.g-power.dk/images/101_0120.jpg

Dyr

> OK, nu har jeg det så omvendt, eller er det fordi jeg har en eller anden
> automatisk skepsis om kvaliteten holder i produkter man kan købe hos
> firmaer som Harald Nyborg og Thansen?

Jeg har kun gode erfaringer derfra.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 11-07-04 16:36

"Peter" <glem@det.nu> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder her og læser inlæg om folk der kører 135km hver vej, og om ture
> til nordkap mm.
>
> Hvor langt kører i om året?

Jeg har her i foråret kørt ca 1500 km/md. Det er vel en del, men der er sku
også sjovt.
Man ser er masse, som man ikke ville se i bil. Dog får man også vejret at
føle noget mere.

Hilsen Mikkel

Fra : Morten feat. Elvis

Dato : 11-07-04 16:38

sårn ca 6-7000 om året!

på en gammel adly :)

Fra : GOnZo

Dato : 11-07-04 17:11

ca 5000 om året på en 20 år gammel puch mini maxi

slet alt mellem " og " i email adr.

Hilsen GonZO

Fra : K.H.

Dato : 12-07-04 16:44

"Peter" <glem@det.nu> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder her og læser inlæg om folk der kører 135km hver vej, og om ture
> til nordkap mm.
>
> Hvor langt kører i om året?

Jeg kører sårn ca. 31 km til arb, og samme strækning på returløbet, og så
kommer det løse til - HVER DAG. Fik min Peugeot Speedfight LC i november
'03. Den havde kørt 75 km, da jeg fik den, og har indtil nu kørt 2450 km !!
Men til de kloge matematikgenier, der regner lidt påp det, vil også komme
frem til, at jeg ikke har brugt scooteren hele året til kørsel til og fra
arbejde.

Hvor mange kilometer skal jeg regne i den endnu, når den ikke har tunsæt,
men kun standart "fjernelse af skive i variator og lukning af blindrør" !!

mvh
BasHuus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-07-04 16:52

K.H. skrev:

> Hvor mange kilometer skal jeg regne i den endnu, når den ikke har
> tunsæt, men kun standart "fjernelse af skive i variator og lukning af
> blindrør" !!

Mange kilometer.. jeg kører med tun og har gjort det siden den var "ung"
dvs. 2000km satte jeg det på.

Den har nu rundet 10500km og jeg skal knap nok trykke på elstarten så
springer den villigt i gang og knurrer frækt af mig

Fra : K.H.

Dato : 12-07-04 17:04

> [...]
>
> Den har nu rundet 10500km og jeg skal knap nok trykke på elstarten så
> springer den villigt i gang og knurrer frækt af mig

Hvad gør dit tun helt præcist - optræk eller tophastighed?? Larmer den ikke
afsindig meget ??

Hvis jeg gerne vil forøge min max. hastg., hvad vil du så anbefale ??
Forklar gerne, hvad udskiftning af de forskellige dele gør: Variator,
krumtap, luftfilter, cylinder/topstykke, kobling, blinklys haha (joke)

mvh
BasHuus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-07-04 17:59

K.H. skrev:

> Hvad gør dit tun helt præcist - optræk eller tophastighed?? Larmer den
> ikke afsindig meget ??

Jeg har sat 47mm cylinder samt sportspotte på. Den larmer ikke mere end
standard men den siger anderledes - en lidt dybere og mere behagelig lyd

Gruden til at den ikke larmer afsindig meget er at jeg ikke har sat
powerfilter på. Det er det filter der larmer på voldtunede Yamaha Jogs
hvor der er sport i at larme mest muligt samt overbevise venner om at den
nemt går 130km/t selvom man ikke liiiiige kan bevise det den dag man
snakker om endsige nogle af de andre dage.

Den har ikke givet mig noget topfart da jeg ikke har sat den op til at
tage flere omdrejninger men den trækker rigtig godt fra bunden og jeg har
nemmere ved at forcerer bakkerne her i Kolding.

> Hvis jeg gerne vil forøge min max. hastg., hvd vil du så anbefale ??

Hmm så skal du nok prøve først med en anden potte (flere omdrejninger =
mere fart) og så dyse den ind til flere omdrejninger.

Er det ikke nok så sæt en anden cylinder på (mere moment = mere træk i
bunden).

Har du nu blod på tanden så monter anden karbonade (karburator = mere
benzin = mere kraft = mere træk samt top).

> Forklar gerne, hvad udskiftning af de forskellige dele gør: Variator,
> krumtap, luftfilter, cylinder/topstykke, kobling, blinklys haha (joke)

Der må jeg lade andre træde til - fx. Hekto er god til at forklare
sådan noget. Jeg ved godt hvad det forskellige gør men jeg er en klaphat
til at forklare det

Fra : K.H.

Dato : 12-07-04 17:06

...................og lattergas er uden for min interesse, da det bare ville
få mig dræbt !!

mvh
igen
BasHuus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-07-04 17:59

K.H. skrev:

> ..................og lattergas er uden for min interesse, da det bare
> ville få mig dræbt !!

Hehe jeg så faktisk en Speedfight med NOS. Det så lidt vildt ud

Fra : K.H.

Dato : 12-07-04 18:59

> Hehe jeg så faktisk en Speedfight med NOS. Det så lidt vildt ud

Nogen ide om, hvorhenne man eventuelt kunne prøve et sådanne uhyre med fæle
sprælske omdrejninger ?? *g*........................bare lige for at se,
hvor meget den rykker af ??

mvh
igen
igen
BasHuus.......................................on the road again, can't wait
to get on the road again

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-07-04 22:16

K.H. skrev:

> Nogen ide om, hvorhenne man eventuelt kunne prøve et sådanne uhyre med
> fæle sprælske omdrejninger ?? *g*........................bare lige for
> at se, hvor meget den rykker af ??

Næh men hvis du stiller scooter til rådighed så skal jeg gerne komme
med NOS-udstyret

PS: Jeg vil gerne prøve først.. lol

Fra : K.H.

Dato : 13-07-04 15:41

DET ER FANDME EN AFTALE .-)

Du smider en mail til mig, og vi arrangerer tid og sted. Du var fra Kolding
ikke ?? Jeg bor i Genner - Ikke så langt fra Hoptrup

hvor meget af maskinen skal modificeres ??

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-04 16:33

K.H. skrev:

> DET ER FANDME EN AFTALE .-)

LOL

> Du smider en mail til mig, og vi arrangerer tid og sted. Du var fra
> Kolding ikke ?? Jeg bor i Genner - Ikke så langt fra Hoptrup

Jo Kolding

> hvor meget af maskinen skal modificeres ??

Jeg aaaner det ikke, men sikkert er vist at den ikke render mange
kilometer

Fra : K.H.

Dato : 13-07-04 16:40

Jamen er den bare så død, kaput, ramponeret, færdig i motoren efter en gang
lattergas ?? Så må jeg erkende at interessen faldt brat Øv bøv

Er det ikke bare at sammenligne med en turbo til en personbil ??

mvh
BasHuus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-04 17:17

K.H. skrev:

> Jamen er den bare så død, kaput, ramponeret, færdig i motoren efter en
> gang lattergas ?? Så må jeg erkende at interessen faldt brat Øv
> bøv

Hvis ikke du modificere den motor i hoved og numse så går den vist
rimeligt hurtig kaput.

> Er det ikke bare at sammenligne med en turbo til en personbil ??

Både og. Men en scootermotor er slet ikke solid nok til det.

Det er derfor jeg vil prøve først..

Fra : K.H.

Dato : 13-07-04 17:28

Så har vi to en mission: Nemlig at finde testkører, hvor vi kan sidde med i
sidevognen, og mærke de vilde hestekræfter få frit løb *g*

Hvor mange heste får man antagelig ud af NOS ?? - En 25 stykker ???

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-04 18:14

K.H. skrev:

> [...]

hehe

> Hvor mange heste får man antagelig ud af NOS ?? - En 25 stykker ???

Det er vist deromkring - det lyder ikke af meget, men 25HK til omkring
100kg + fører.... uha.

Fra : K.H.

Dato : 13-07-04 18:32

Det er faktisk lidt syret ...............men en drengedrøm ville gå i
opfyldelse; det er i hvert fald sikkert.

Mon der findes nogle sider, hvor scooterejere med NOS har optaget deres
"galskab" ??

mvh
BasHuus .....without NOS ................YET

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-04 18:46

K.H. skrev:

> Det er faktisk lidt syret ...............men en drengedrøm ville gå i
> opfyldelse; det er i hvert fald sikkert.

Jep - gad sq godt prøve en scooter med den slags heste.

> Mon der findes nogle sider, hvor scooterejere med NOS har optaget deres
> "galskab" ??

Jeg har ikke fundet nogle men sig lige til hvis du falder over nogle!

Fra : K.H.

Dato : 13-07-04 18:57

Du skal være den første jeg fortæller det til

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-04 19:03

K.H. skrev:

> Du skal være den første jeg fortæller det til

Cool

Fra : Peter

Dato : 13-07-04 17:26

I kan jo starte med at købe lidt ind til projektet:
http://www.speed-sports.com/motorscooters/NOS_kit.html

Peter!

Fra : RpR

Dato : 13-07-04 21:26

> Både og. Men en scootermotor er slet ikke solid nok til det.

Snik snak, jeg har da set hollændere med 28hk på hjulet af en 70cc scooter
ved hjælp af lidt lattergas. Og den kører da endnu

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-04 22:55

RpR skrev:

> Snik snak, jeg har da set hollændere med 28hk på hjulet af en 70cc
> scooter ved hjælp af lidt lattergas. Og den kører da endnu

Mon ikke også den er modificeret i hoved og numse og jævnligt får
skiftet diverse dele?

Fra : RpR

Dato : 13-07-04 21:34

> Både og. Men en scootermotor er slet ikke solid nok til det.

Lige en follow up til mit svar:

Tyskerne kan skam også
Har ingen HK på den her, men den er bygget hos Koopmans Tuning i Holland,
som nok er en af de skrappeste scooter tunere der findes:
http://www.scootertuning.net/special_sasprinter.php

Men jeg har da 2 videoer af Koopmans egen Piaggio NRG som smed 28hk på
rullen:
http://rpr.lir.dk/stuff/koopmansnrg/

Serveren er lidt sløv, hav tålmodighed. Og for guds skyld, højreklik og gem
som

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-04 22:55

RpR skrev:

> [...]
> rullen:
> http://rpr.lir.dk/stuff/koopmansnrg/
>
> Serveren er lidt sløv, hav tålmodighed. Og for guds skyld, højreklik og

Bare rolig - jeg højreklikker altid. Bruger normalt wget men ellers
højreklik.

Fra : Peter

Dato : 14-07-04 17:29

Selvom NOS er billigt pr hest (i hvertfald til V8 , så er det ikke helt
billigt når an tænker på alm scooterpriser

http://www.peugeotscootertuning.co.uk/en-us/dept_37.html

FAQ:
http://www.peugeotscootertuning.co.uk/en-us/pg_8.html

Peter!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-04 19:51

Peter skrev:

> Selvom NOS er billigt pr hest (i hvertfald til V8 , så er det ikke
> helt billigt når an tænker på alm scooterpriser
>
> http://www.peugeotscootertuning.co.uk/en-us/dept_37.html

Heftig pris - UFF!