Suzuki Katana - 2,8 heste??
Fra : Corty

Dato : 09-07-04 09:39

Jeg er på jagt efter en 45km/t scooter - og valget står nu mellem en PGO T-
Rex eller en Suzuki Katana - vandkølet model.

På Suzukis egen hjemmeside http://www.suzuki-gb.co.uk/model.asp?id=40 er
effekten af motoren opgivet til 2,6 heste... er det ikke lidt lavt???

Så vidt jeg ved har de fleste 45km/t maskiner da omkring 4-4½. Min "gamle"
hot50 30km/t er da udstyret med 2,8 fra starten...

Thansens salgsbrochure for Suzuki er helt hen i skoven - der skriver de
1HK, men det er helt hen i vejret ved jeg godt.

Katana'en er udstyret med en 41mm cylle med 37,4mm vandring, og en
kompression på 8:1.. burde den ikke yde mere end 2,6???

Så vidt jeg ved yder T-Rex'en ca. 4,5 i sin standard udførelse...

Min kæreste kører på en Yamaha Axis 45km/t - der er en alm 40mm cylle i, og
den er fra producenten specificeret til 4,5 heste.. men en kompression på
6,7:1 (hvilket jeg synes er meget lavt, men den kører helt kanon).

Kan nogen give et kvalificeret bud og/eller en forklaring på ovenstående..

Hvad vil i desuden anbefale? T-Rex'en eller Katanaen...

På forhånd tak
Corty

Fra : Thomas

Dato : 09-07-04 15:08

"Corty" <email@cNoOrStPyAM.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er på jagt efter en 45km/t scooter - og valget står nu mellem en PGO
T-
> Rex eller en Suzuki Katana - vandkølet model.

Suzuki katana har jeg selv haft det er en fin maskine. Hvis du vil tune den
kan du få mest tun at vælge imellem til en luftkølet

> På Suzukis egen hjemmeside http://www.suzuki-gb.co.uk/model.asp?id=40 er
> effekten af motoren opgivet til 2,6 heste... er det ikke lidt lavt???

Det skal nok passe på bag hjulet. Mange steder står Hk. opgivet på
krumptapen.
Min 125ccm har 13 hk. men på baghjulet har den kun ca 10 hk har jeg set på
en udskrift
fra en testbænk (ikke min egen).

Mvh. Thomas
..

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 10-07-04 09:22

> [...]
> Kan nogen give et kvalificeret bud og/eller en forklaring på ovenstående..
>
> Hvad vil i desuden anbefale? T-Rex'en eller Katanaen...

jeg har haft begge maskiner, de er begge ret gode at køre på, men katanaen
havde en fatal fejl, den havde ikke langt lys.
t-rex'en er efter min mening den bedste maskine, men pås på den for de er i
høj kurs havde min i 14 mdr 8800 km da den forsvandt fra min garage.
hilsen Gilbert

Fra : Brian A.

Dato : 10-07-04 20:54

".(5750)giller" <cgmr@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har haft begge maskiner, de er begge ret gode at køre på, men katanaen
> havde en fatal fejl, den havde ikke langt lys.

Så har du vist haft fat i en speciel model, dem jeg har set har alle haft
langt lys... det er temmeligt sikkert lovkrav, men helt sikker er jeg ikke.

Fra : Thomas

Dato : 10-07-04 22:40

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så har du vist haft fat i en speciel model, dem jeg har set har alle haft
> langt lys... det er temmeligt sikkert lovkrav, men helt sikker er jeg

Den gammle moddel af Katana'en havde ikke langt lys.
Det er ikke lovkrav på en knallert med langt lys.

Mvh. Thomas

Fra : Corty

Dato : 11-07-04 10:29

"Thomas" <tb_aalborg[fjern)@mail1.stofanet.dk> wrote in news:40f061fd$0
$3067$ba624c82@nntp05.dk.telia.net:

Jeg er sådan lidt på bar bund med præcist hvad jeg skal vælge for en
45'er...

P.t. har jeg en helt standard - og lovlig - PGO Hot50 30km/t, men om 14
dage skal jeg aflægge køreprøve ved politiet (ja jeg er 28 og det er
første gang jeg skal tage pap)..

Jeg vil gerne have en mere "voksen" scooter - altså størrelsesmæssigt.
Jeg har kig på maskiner med 12-13" hjul i stedet for 10" ballonsjovere..
Det er ikke nødvendigt at der findes tun, jeg har tænkt mig at køre med
originale stumper.. men måske fjerne ringen alt efter hvordan maskinen
føles. Intet andet.

Såvidt jeg kan se på Katanaen går kåben hele vejen ned under maskinen og
dækker af for bunden.. jeg kommer til at skulle bruge den næsten året
rundt, og jeg er lidt træt at min PGOs evne til at samle snask og rust
lige dér hvor cylinder og udstødning er samlet - men det sidder også helt
ubeskyttet og er næsten det laveste punkt på hele scooteren.

Så jeg vil vælge ud fra et lidt mere "modent" øje, og ikke hvorvidt den
skal tunes. Samtidigt kommer jeg i hvert fald 2-3 gange om måneden til
at skulle køre en tur på 150 km - hver vej - og så var det jeg overvejede
vandkøling.

Min kæreste kører på en Yamaha Axis 45km/t (ferrari-rød m. emblem), og
den er da meget rap, men der er lidt for meget dame-scooter over den
synes jeg.
Det samme med Suzuki Estiletten og lignende... designmæssigt altså.

Jeg har haft kig på en Yamaha Aerox, en Suzuki Katana, en Aprilia RS50,
en PGO T-Rex, men jeg kan sq ikke rigtigt bestemme mig. Samtidigt har
jeg også "kun" 8 kilokroner at gøre godt med når den skal købes - brugt.

Jeg bor i Aalborg, så det skal også være rimeligt tæt på.

Hvis der er nogen her i gruppen der selv har noget stående til salg i
Aalborg/omegn, eller vil komme med at par gode bud på hvad jeg skal kigge
på, og gerne hvorfor, vil jeg meget gerne have et par indlæg i gruppen.

Tak for hjælpen og god søndag
/Corty

Fra : Corty

Dato : 11-07-04 10:31

glemte lige: Jeg er ved at tage b-pap til bil, og er derfor ikke på kig
efter MC.

Fra : rotel

Dato : 11-07-04 13:19

Har den fået et tryk i næsen?
Den ligner en pensioneret bokser fra siden
Rotel