Speedfight baghjul "blokering"
Fra : Henrik Madsen

Dato : 07-07-04 21:59

Hej

Har været ude for de sidste dage at min speedfight 98 ligesom ikke
"kobler ud" Det vil sige hvis jeg slukker dyret og forsøger at trække
dem så er det ikke altid jeg kan så er baghjulet ligesom låst, jeg har
næsten udelukket at det er bremsen, det er også ligesom om man hvis
man virkeligt forsøger simpelthen trækker motoren med rundt..

Hvis jeg så starter den og kører derfra så er der INGEN problemer og
næste gang jeg slukker den er der så måske ingen problemer..

Nogen gode bud ?

Henrik

Fra : Hekto

Dato : 07-07-04 22:57

Henrik Madsen wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg så starter den og kører derfra så er der INGEN problemer og
> næste gang jeg slukker den er der så måske ingen problemer..

Knækket fjeder i koblingen, eller en koblingsbelægning der er faldet af??

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Brian A.

Dato : 08-07-04 19:14

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg så starter den og kører derfra så er der INGEN problemer og
> næste gang jeg slukker den er der så måske ingen problemer..

Selvom du mener at du har udelukket det, så tror jeg stadig at det er
bagbremsen der hænger. Jeg har netop haft samme prob på min kærestes
scooter. Baghjulet af, så bakkerne, afmontere bremsearmen og akslen ud af
"hullet". Rense det og smøre en smule. Saml og det kører perfekt. På denne
var det rustet....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-07-04 21:16

On Thu, 08 Jul 2004 20:13:48 +0200, Brian A. wrote:

> [...]
> scooter. Baghjulet af, så bakkerne, afmontere bremsearmen og akslen ud af
> "hullet". Rense det og smøre en smule. Saml og det kører perfekt. På

Det problem havde jeg også på min SF2.. jeg var så ikke i tvivl om det.

Men af med hjul, bakker og arm og det hele. Blæse helt ren og rense med
bremserens. Kobberfedt på aksel og arm og de rette steder på bakkerne og
så samle igen.

Den kørte som ny bagefter - faktisk bedre. Efter 10000km var der stadig
MASSER af belægning tilbage..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Hekto

Dato : 08-07-04 23:14

Brian A. wrote:

> [...]
> "hullet". Rense det og smøre en smule. Saml og det kører perfekt. På denne

Hvis det er bremsen der hænger, skal der være lavet om på konstruktionen
i nattens løb, hvis den så også skal trække motoren med rundt!?

Er det bremsen, vil baghjulet blive bremset; men ikke trække motoren med
rundt. Bremsen vil også blive temmelig varm, og vil kunne løsnes ved at
vride bremsenøglen tilbage.