gsxr600 vs vfr750f
Fra : Bo Thomsen

Dato : 07-05-01 21:36

jeg har her i weekende trillet en tur med en kammerat og hans '97gsxr600 og
må sku nok indrømme at jeg blev lidt imponeret og hvordan den tog svingende
på.
lige ud kørte vi lige op indtil vejen drejede ( min bc800 viste 230km/t )
men i sving med + 200 drønede han bare igennem og lå langt fra lige så meget
ned som jeg var nødtil. han kørte konsekvent 20-30 km/t (mit gæt )hurtiger
end mig i stort set alle sving.
jeg var overrasket over at vi kørte lige op når det gik helt lige ud, men
vildt overrasket over den svinghastighed den havde.
det må nok sige at han vejer vel nok 40 kg mere end mig,
så det kan vel godt være det der gør det når det går lige ud.

når nu at 600/750/1000 ccm'ere næsten vejer det samme 170-180kg. ( de
sportslige af dem ) ligger de alle så stabilt igennem sving?
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : vfr

Dato : 07-05-01 21:56

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Thomsen

Dato : 07-05-01 23:59

>sammenligner en vfr og en gsx´r, det du gør er at du sammenligner
>en racer og en sportstour....
jaa - jeg definerer det nu som at se forskellene på dem, så jeg ved hvad jeg
skal kigge på næste gang jeg køber mc.
før jeg vælger en racer ( gsxr,zxr r6/1, yzf ell. cbr ) så vil jeg da gerne
lige finde ud af om det skal være det eller en sportslig tourings maskine.
jeg fandt ud af jeg godt ku tænke mig noget kraftigere ihvertfald.

mvh
bo

Fra : Armand

Dato : 08-05-01 19:11

Bo Thomsen <bbt@worldonline.dk> skrev i en

> men i sving med + 200 drønede han bare igennem og lå langt fra lige så
> meget ned som jeg var nødtil.

:-/
Afgjort et eksempel på mistolkning af det sete (ham foran) vs. egen
fornemmelse!

Få lige en trediemand med næste gang og hør så hans vurdering af jeres
indbydes nedlægningsvinkel set bagfra :-/

--
Armand.

Fra : Bo Thomsen

Dato : 08-05-01 21:21

> Afgjort et eksempel på mistolkning af det sete (ham foran) vs. egen
> fornemmelse!
ja, det sker jo jeg må jo bare forklare bedre næste gang.

> Få lige en trediemand med næste gang og hør så hans vurdering af jeres
> indbydes nedlægningsvinkel set bagfra :-/
se det var faktisk en god ide, det er det fede ved at køre uden for byerne.
nedlægning sker ikke særligt tit i mellem lyskrydsene.
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk