Lægning af granitklinker
Fra : TKL

Dato : 11-08-04 11:37

Hej,

Jeg skal have lagt granitklinker 2 steder i huset. Dels nogle mørkegrå i
entreen og dels nogle lysegrå i badeværelser.

Jeg har fået forskellige råd mht. valg af fliseklæber og vil nu høre om
nogen her har nogle erfaringer. Jeg har ladet mig fortælle, at fliseklæberen
skal være syrefri, da granit er et naturprodukt og derfor kan tage skade af
syre. Det udelukker de billige produkter og man skal have fat i en dyrere
"universalklæber". Og har også hørt, at man skal bruge hvid fliseklæber (og
ikke grå), da der er risiko for, at den grå farve ellers vil "sive" op
gennem klinken og kan give midfarvninger.

Kan nogen be- eller afkræfte disse 2 hensyn?

Thomas
Med venlig hilsen
Thomas Larsen

UNI-C Statistik & Analyse
Vermundsgade 5
2100 København Ø
Tlf. 35 87 88 89
Fax: 35 87 85 30

Fra : pisingos

Dato : 14-08-04 10:08

Hej

Det med "syrefri" er noget vrøvl. Granit er MEGET bestandig (modsat marmor).

Men det er rigtigt at du skal passe på med at vælge en farvet fliseklæber
(samt evt fugemasse med olie) da det "trækker" ind i granitten.

Spørg evt. i butikken hvor du køber

mvh
Pisingos