Regulator.
Fra : Kim

Dato : 10-08-04 19:07

Det er måske den forkerte årstid, men hellere være lidt på forkant.
Vi har på vores radiatore siddene nogle regulatore som skal skiftes inden
det bliver vinter.
Men jeg kan ikke finde nogle tilsvarende nogle steder.
Selve regulatoren virker, så det er kun "håndtaget" jeg skal bruge nogle
stykker af.
Jeg har lagt et par billeder i dk.binaer. under over skriften "Regulator"
Gevindet på "huset" er 26,8 mm i diameter.
Er der nogle forslag til hvad der er jeg skal ud og købe ?
Evt. en adapter af en eller anden form ?

Kim

P.S. Ved svar via mail, fjernes XX fra mail adressen.

Fra : Jørgen

Dato : 10-08-04 20:34

"
> Jeg har lagt et par billeder i dk.binaer. under over skriften "Regulator"

Drømmer du eller jvad,kan ikke fide din fil nder binar>

Fra : Calle.

Dato : 11-08-04 10:54

Jørgen wrote:
> "
>
> Drømmer du eller jvad,kan ikke fide din fil nder binar>

heller ikke her

--
Calle.

Fra : ...

Dato : 11-08-04 11:01

Harald Nyborg.

Men pas på, for det er ikke sikkert at du bare kan skifte ventilen, eller
regulatoren for den sags skyld.
Byggelængden på ventilen kan være anderledes, og det er jo ikke sikkert at
dine nuværende ventiler kan bruges til termostater.
Kan du nøjes med at skifte termostaten, så kan du gøre det selv. Men det kan
også være lidt "farligt", for hvad vil du gøre hvis pakdåsen er defekt ?
Knapt så fedt at skulle løse det problem, når der står en stråle med vand ud
på gulvet og man ikke kan finde ventilstokken, som er røget ud.
Hvis byggelængden på ventilen ikke er den samme, på den gamle og den nye
ventil. Så skal du måske hen og skifte et stykke rør, kan du det ?

Det bliver meget nemt billigst at lade en aut. VVS'er gøre det.
Han kan også rådgive dig om det er den rigtige type ventiler osv..

Fra : Calle.

Dato : 11-08-04 11:09

.... wrote:
> [...]
> er defekt ? Knapt så fedt at skulle løse det problem, når der står en
> stråle med vand ud på gulvet og man ikke kan finde ventilstokken, som

På f.eks danfoss kan du skrue pakdåsen ud, uden der kommer vand.
--
Calle.

Fra : ...

Dato : 11-08-04 11:41

Ja det er rigtigt at man kan skifte pakdåsen på en danfoss.
Men hvis ventilstokken ryger ud af pakdåsen, så lukker den ikke rigtigt, og
man har vand.
Og hvis der er skidt i ventilen, eller den bare sider fast, så lukkes der
ikke når man skruer pakdåsen ud, og man har meget vand.
Men ellers er det rigtigt at man kan skifte pakdåsen, uden at der kommer
mere end et par dråber.

Jeg er mest nærvøs over, at det ikke fremgår om det er fjern- eller
centralvarme, om der er åben eller lukket ekspansion, veksler osv..
Måske skal det være ventiler med ekstra stor gennemstrømning, hvad man jo
også har lidt svært ved at se ud af indlæget.

Fra : Christian S

Dato : 11-08-04 15:06

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message

> På f.eks danfoss kan du skrue pakdåsen ud, uden der kommer vand.

Det er ikke korrekt, der kommer lidt vand ud når man skruer den ud og i
Man kan være uheldig at den sætter sig når man massere den pal derinde
også kommer der en fin stråle . Jeg skifter altid pakdåserne, når jeg
laver
termostatventiler, da de nogle gange bliver utætte.
Mvh
Christian S ..... VVS/Energimontør

Fra : ...

Dato : 11-08-04 18:29

Sidst jeg prøvede det med stokken, er her i mit eget hus hvor den lå i
revnen mellem gulvbræderne. Sad med en finger for hullet, imens jeg fik
kæmpet stumpen frem med en skruetrækker. Jeg havde masseret den med en tang

Har du aldrig prøvet at den ikke lukker når du skifter pakdåsen ?
Sidst jeg prøvede det, var i et formningslokale på en mindre skole,
heldigvis var det på øverste etage og gulvene med afløb, for vandet vandet
var så varmt at jeg blev skoldet og måtte lade den tømme ekspansionen.
Det er godt nok 10 år siden, men den glemmer man ikke.

Tilbage til subj.