Kl.4-blomst
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-08-04 21:50

Nu skal jeg ikke nævne hvad jeg tror det er, men hvad er en kl.4-blomst?
(som nu med sommertid er en kl.5-blomst).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 22:28

Preben Riis Sørensen wrote:
> Nu skal jeg ikke nævne hvad jeg tror det er, men hvad er en
> kl.4-blomst? (som nu med sommertid er en kl.5-blomst).

Huhu? Det er ikke en klokken otte blomst du tænker på?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-08-04 01:17

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Huhu? Det er ikke en klokken otte blomst du tænker på?

Nej, Natlys, den har jeg også.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-08-04 09:16

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, Natlys, den har jeg også.

Ja, det burde jeg næsten have regnet ud, når du nu havde
sommertidskompensation og det hele med. :) Nå, en søgning på det "4-o'clock
flower" gav pote:

http://www.caryn.com/links/garden/40clock.html

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-08-04 10:41

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev >
> http://www.caryn.com/links/garden/40clock.html

Jeg kan se, den er ved at ringe ind, men det er ikke den forventede. Regner
med at navnet er et dansk fænomen, måske meget lokalt. Naboen brugte det,
hun er fra Sønderjylland.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-08-04 13:35

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
>
> Jeg kan se, den er ved at ringe ind, men det er ikke den forventede.
> Regner med at navnet er et dansk fænomen, måske meget lokalt. Naboen

Nå, hun er sønderjyde... Jamen, så er der nok ikke nogen rationel
forklaring. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan Achmann

Dato : 12-08-04 06:28

Preben,
Kan du huske, at vi væddede en kølig ?
Jan

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-08-04 12:35

"Jan Achmann" <achmann@city.dk> skrev i en meddelelse
> Preben,
> Kan du huske, at vi væddede en kølig ?
> Jan

Nej, har vi det? Du har ikke vundet ved at henvise til noget på engelsk,
dette drejer sig om danmark. Du må godt komme og få en alligevel.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Carsten

Dato : 17-08-04 21:42

Det er da en klokkeblomst han tænker på

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-08-04 23:03

"Carsten" <thorsen@edb.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da en klokkeblomst han tænker på

Fra Ur-skoven? Jeg synes nærmere vi er ovre i Tid-løs, der er ingen der
svarer, fornuftigt altså.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : berbeck

Dato : 10-08-04 20:47

> Nu skal jeg ikke nævne hvad jeg tror det er, men hvad er en kl.4-blomst?
> (som nu med sommertid er en kl.5-blomst).
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>

> Iflg. Munksgaards Ordbog over Danmarks plantenavne er der 2 muligheder:
Convolvulus tricolor (en snerle) og
Eschscholtzia californica (en valmue)

Ingen af omtalerne henviser specielt til Sønderjylland, så fortæl os, hvad
det er, du har.

Hilsen Else.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-08-04 22:54

"berbeck" <berbeck@mail.tele.dk> skrev> > Iflg. Munksgaards Ordbog over
> [...]
> Eschscholtzia californica (en valmue)
>
> Ingen af omtalerne henviser specielt til Sønderjylland, så fortæl os, hvad

Nej, der er ikke nogen af dem. Det er en 'Trekantblomst' jeg har hørt omtalt
som kl.4-blomst.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jan Achmann

Dato : 14-08-04 07:48

NU husker jeg det! Den jeg har hørt omtalt som Kl4, er en eller anden
snerle.
Jeg synes vi skal blive enige om, at det ikke er trekantstingen.
KAN det tænkes at din sønderjydske forbindelse huskede forkert??

Jan