snegleyngel
Fra : v

Dato : 09-08-04 14:22

Hej gruppe.
jeg har lagt et billede ind i binæer under samme navn.

Er der nogen der kan fortælle mig om den 2 farvede er en spansk skovsnegl in
spe ?

Og hvordan ser man forskel på arterne i den størrelse.

Vi har de almindelige snegle her og desværre også de spanske nu, så jeg
prøver at fjerne flest mulig af de spanske.

mvh
Vibeke

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 10-08-04 15:39

"v" <vibsenhansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
> jeg har lagt et billede ind i binæer under samme navn.

Hvaffer en binaer-gruppe?

PE
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-08-04 16:14

Poul Erik Jørgensen wrote:

> Hvaffer en binaer-gruppe?

Prøv news:dk.binaer

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Preben Andersen

Dato : 10-08-04 17:28

"v" <vibsenhansen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> jeg har lagt et billede ind i binæer under samme navn.
>
> Er der nogen der kan fortælle mig om den 2 farvede er en spansk skovsnegl

Det ligner en agersnegl. Dert er med sikkerhed ikke en spansk.

> Og hvordan ser man forskel på arterne i den størrelse.

De spanske unger har stort set samme farve som de voksne, orange-røde-brune
eller deromkring

> Vi har de almindelige snegle her og desværre også de spanske nu, så jeg
> prøver at fjerne flest mulig af de spanske.

Ferramol virker godt.

mvh
Preben

Fra : v

Dato : 12-08-04 22:59

> De spanske unger har stort set samme farve som de voksne,
> [...]

Jeg har læst at de spanske er lyse i starten, men det er måske kun som meget
små ?

Ferramol vil jeg ikke ret gerne bruge, fordi resten af sneglene godt må være
her som omsættere og i fødekæden.
Så lige nu bruger jeg meget tid på at finde og fjerne de spanske inden de
bliver for mange, det kunne være rart at høre fra nogen, der har dem uden at
de dominerer det hele, og hvordan man opnår den balance.
Det er måske ud i fremtiden.

mvh
Vibeke