Herregårdssten
Fra : Wagner

Dato : 08-08-04 09:32

Nu har jeg fået lagt alle herregårdsstenene.
Hvad er proceduren så nu?
Hvornår skal jeg komme sand på?
Skal det være før eller efter der stampes?
Hvilket sand skal jeg bruge?
Er der metoder til at undgå ukrudt fremover?
Alle gode råd desanliggende modtages med tak.

Wagner

Fra : *trads*

Dato : 08-08-04 09:41

Jeg vil sige at der stampes Inden sandet - ellers ødelækker du da overfladen
da sandet og stamperen virker som et stykke grov sandpapir..
Ang sandet skal det nok være strandsand-- for afstanden ml stenene er
minimal.Og så kan for grovkornet sand ikke komme ml. stenene.

Ukrudt : Hvem kan undgå det ???

Fra : F. Hansen

Dato : 08-08-04 09:59

> [...]
> Hvilket sand skal jeg bruge?
> Er der metoder til at undgå ukrudt fremover?
> Alle gode råd desanliggende modtages med tak.

Du fylder fugerne med strandsand og fejer overfladen helt ren.

Så stamper du stenene og når det er gjort er sandet i fugerne sunket sammen
og du drysser et nyt lag på som fejes rundt til fugerne er fyldt.

Du kan også bruge alm sand men det er lidt sværere at få i fugen
pga. småsten.

Angående ukrudt så hold fuger fyldt helt op og køb en god
brænder til at fjerne det der kommer.

Finn