råt fyrregulv
Fra : Battlefield´s

Dato : 07-08-04 15:05

Hej
Vi har været så uheldige at spilde kødsaft fra et utæt skærebræt ned på
vores ubehandlede fyrretræsgulv. Nu er der de fineste små fedtpletter, som
jeg har forsøgt at vaske af med Probat træsæbe, men uden held, pletterne er
der stadig.
Nogen der har et godt råd?
Hilsen Vibeke

---

Fra : Ivar

Dato : 07-08-04 15:26

Battlefield´s skrev:

> [...]
> jeg har forsøgt at vaske af med Probat træsæbe, men uden held, pletterne er

Prøv med almindeligt Ajax. Det må man normalt ikke bruge til ubehandlede
trægulve, men det er meget bedre til at tage fedtpletter end de sæbetyper
der anbefales. Hvis du efterfølgende vasker Ajaxen af med brun sæbe eller
din træsæbe, vil dit gulv ikke tage skade.

Ivar Magnusson

Fra : Battlefield´s

Dato : 07-08-04 15:37

"Ivar" <dilld@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der anbefales. Hvis du efterfølgende vasker Ajaxen af med brun sæbe eller
> din træsæbe, vil dit gulv ikke tage skade.

Hej Ivar
Tak! Det vil jeg da prøve. Mon det har nogen betydning af der nu er vasket
med træsæbe?
Vibeke

---

Fra : Ivar

Dato : 07-08-04 22:24

Battlefield´s skrev:

> Tak! Det vil jeg da prøve. Mon det har nogen betydning af der nu er vasket
> med træsæbe?

Næppe. Træsæben efterlader nogle fedtstoffer, der gør træet mere smudsafvisende.
Når du vasker med Ajax (bare gnub hårdt på med en skurebørste), fjerner dette
"fedt" og forhåbentligt også dit skidt. Du skal derfor vaske efter med dit normale
rengøringsmiddel.

Ivar Magnusson

Fra : kvaerulant

Dato : 07-08-04 21:34

Battlefield´s wrote:

> [...]
>jeg har forsøgt at vaske af med Probat træsæbe, men uden held, pletterne er

Få dog lagt linolium over det hele.

Fra : Ivar

Dato : 07-08-04 22:27

kvaerulant skrev:

> Få dog lagt linolium over det hele.

Hvordan fjerner man pletter fra linolium?

Jeg har et bord med linoleum, hvor der med tiden er kommet
pletter så farven er uensartet. Hvad skal man gøre?

Ivar Magnusson

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-04 19:39

Den Sat, 7 Aug 2004 23:27:24 +0200, "Ivar" <dilld@[nozpam]webspeed.dk>
skrev:

>Hvordan fjerner man pletter fra linolium?

Beklæd det med råt fyrretræ

--
Jens OZ2JP callto://jensep

Never ask what you are eating as long as it taste good

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-08-04 20:09

<Jens Petersen> skrev i en meddelelse

> Beklæd det med råt fyrretræ