m2 pris for bygning af taglejligheder i År~
Fra : Peter Holm

Dato : 06-08-04 09:22

Hejsa
jeg søger erfaringer med bygning af taglejligheder på gamle tørrelofter.
Vi har i vores andelsforening ca 300m2 loft som gerne skulle blive til 4
lejligheder.
Har nogen tal fra et lignende projekt, der kan fungere som indikation på,
hvad m2-prisen er for bygning af sådanne lejligheder?

Lejlighederne skal laves af kvalitetsmaterialer, uden at være arkitektoniske
vidundere.

Mvh
Peter

Fra : Leonard

Dato : 06-08-04 09:55

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

>Vi har i vores andelsforening ca 300m2 loft som gerne skulle blive til 4
>lejligheder.

Husk på at hvis der ikke er elevator i bygningen kan det udløse et
krav om elevator til alle etager. Det forhøjer selvfølgelig
anvendeligheden og dermed værdien for alle lejlighederne, men det
koster nemt 1 mill. pr. elevator.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Peter Holm

Dato : 06-08-04 20:15

Leonard wrote:

> [...]
> krav om elevator til alle etager. Det forhøjer selvfølgelig
> anvendeligheden og dermed værdien for alle lejlighederne, men det

ok, tak for den info. Drømmen ER også at få elevator. Derfor er det også
vigtigt at kunne udregne en m2-byggepris for at kunne lave et samlet
overslag.

Mvh
Peter