Effektivt myggemiddel?
Fra : Rikke & Per

Dato : 04-08-04 22:15

På lørdag, holder vi havefest, men er ganske bange for at blive "gnasket" af
myg.
Kender nogen et effektivt middel mod sådanne bæster?

m.v.h. Per

Fra : Nana Sørensen

Dato : 04-08-04 23:42

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> myg.
> Kender nogen et effektivt middel mod sådanne bæster?

Det er nok lidt for sent nu, men jeg har hørt supergode ting om
hvidløgspiller. De hjælper virkelig. Ikke hokuspokus, det virker bare.
men som sagt, det er nok for sent nu. Helgarder dig med antimyggedims,
eftermyggedims og lys, fakler og andet du kan skrabe frem af produkter. Myg
er der bare, det er bare irriterende, men der er ikke så meget at gøre.
Ingen af de kendte mærker er supereffektive, syntes jeg.

Mvh. Nana

Fra : Ulrik Andreassen

Dato : 05-08-04 10:40

Min nabo sagde på et tidspunkter at vi skulle hænge fryseposer med vand op.
Om det så hjælper ved jeg ikke.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-08-04 09:31

I news:4112004a$0$264$edfadb0f@dread16.news.tele.dk <Ulrik Andreassen>
<ulrik@s-andreassen.dk> skrev:

> Min nabo sagde på et tidspunkter at vi skulle hænge fryseposer med
> vand op. Om det så hjælper ved jeg ikke.

Den har jeg også hørt som insektbekæmpelse. Effekten skulle angiveligt
komme fra linsevirkningen i poserne med vand. Når et insekt sætter sig
på posen, skulle det pga. linsevirkningen i vandet, få øje på et
'kæmpeinsekt' på den anden side, og derefter flygte i panik.

Jeg mener at jeg en gang for længe siden har afprøvet rådet på på en
altan, men da det ikke er noget jeg bruger i dag, har det sikkert ikke
haft nogen effekt.

Jeg ville i stedet indkøbe noget myggebalsam som jeg kunne tilbyde mine
gæster, hvis myggene blev et problem.

Jeg har med held benyttet en anden metode. Jeg anbragte en stærk
lyskilde over noget hvidt (et lille plasticbord) i et afsides hjørne af
haven. Det bevirker at insekterne samles omkring lyskilden i stedet for
at interessere sig for gæsterne.

At nogle så blev bidt alligevel, fordi de skulle hen og kigge på
dyrelivet, er en anden sag ;)

mødes med en gunstig lejlighed....