Havetraktor vil ikke køre på skråning
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-08-04 20:58

Hej

Jeg har købt en ældre murray havetraktor og den kører sådan set fint, det
skal justeres hist og her men eller ok, men når jeg kører på langs af en
skråning går den i stå, tanken er helt fuld og den kører fint på resten af
plænen. Jeg må indrømme jeg kan ikke lige se hvor jeg skal begynde
fejlfindingen.

Nogle gode forsalg?

Stefan

Fra : Tue Jensen

Dato : 04-08-04 21:37

On Wed, 4 Aug 2004 21:57:51 +0200, Stefan Jacobsen wrote:

> [...]
> skråning går den i stå, tanken er helt fuld og den kører fint på resten af
> plænen. Jeg må indrømme jeg kan ikke lige se hvor jeg skal begynde

Kan det være fordi den ikke får benzin? Gælder det når du køre begge veje
på skråningen eller kun den ene vej? Altså om den hælder til højre eller
venstre.
Jeg har ingen forstand på havetraktorer men det første jeg kommer til at
tænke på.

--
Mvh. Tue

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-08-04 22:05

> [...]
> venstre.
> Jeg har ingen forstand på havetraktorer men det første jeg kommer til at

Den får masser af benz. problemet var (tror jeg) at der sidder en eller
anden oliestandssikring (blev jeg oplyst i en anden tråd Og det kunne
godt være det for der var skisenme ikke møj olie på. Nu ser ejg imorgen om
det hjælper.

Stef

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-08-04 22:30

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> anden oliestandssikring (blev jeg oplyst i en anden tråd Og det kunne
> godt være det for der var skisenme ikke møj olie på. Nu ser ejg imorgen om

Kender ikke lige facts, men da den er lavet til 'bønder', kunne det være der
var en sikringsanordning mod at køre på altfor stejle bakker? Den blokerer
du så lettest med en gammel støvle og noget hegnstråd
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 06:04

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

Og det kunne
> godt være det for der var skisenme ikke møj olie på. Nu ser ejg imorgen om
> det hjælper.

Når du fylder mere på, er det ihvertfald ikke derfor, den brænder sammen ;).
Det er oxo muligt at karburatoren, hvor primitiv den en er, ikke kan lide at
blive lagt på skrå.

Fra : Rasmus

Dato : 05-08-04 07:32

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
;).
> Det er oxo muligt at karburatoren, hvor primitiv den en er, ikke kan lide

På ældre motorsave kunne kaburatoren drejes, efter hvilken stilling man skar
i. Måske den har samme system ??

Fra : @m

Dato : 05-08-04 12:13

Det er simpelthen en olie-sikring som stopper tændingen hvis der ikke er nok
olie til at smøre motoren (da olien ligger i den ene side pga. hældningen)
Du kan evt. prøve at hælde lidt mere olie på.

Mvh
@m