Til Mads Lie Jensen
Fra : Inge-Lise Baun

Dato : 04-08-04 12:09

Kunne du være sød, at se på mit indlæg fra den 23-07-04 med overskriften
"Hjælp, min hæk er ved at dø". Der er ingen, der er kommet med et bud på,
hvad der er galt, men som det fremgår af den ene, der har svaret, er der
andre end mig der har det samme problem. På forhånd tak. Mvh. Inge-Lise

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-08-04 16:12

On Wed, 4 Aug 2004 13:08:33 +0200, "Inge-Lise Baun"
<ilbdkNEJTAKTILSPAM@kvikz.dk> wrote:

> [...]
>hvad der er galt, men som det fremgår af den ene, der har svaret, er der
>andre end mig der har det samme problem. På forhånd tak. Mvh. Inge-Lise

Nåja, det var en af dem jeg lige sprang let hen over ....
Jeg er ikke helt sikker på hvad det skyldes, men jeg er ret sikker på at
hækken ikke dør.

Jeg tror det måske kan være fordi man har klippet den så langt ind, at
bladene derinde var planten ved at smide, fordi der, inden der blev
klippet, var så mange blade udenfor, at der ikke længere kom lys ind.
Men det er et gæt.

http://www.gartneriet.dk

Fra : F. Hansen

Dato : 04-08-04 16:51

"Inge-Lise Baun" <ilbdkNEJTAKTILSPAM@kvikz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad der er galt, men som det fremgår af den ene, der har svaret, er der
> andre end mig der har det samme problem. På forhånd tak. Mvh. Inge-Lise

Tyvstjålet fra http://home.swipnet.se/~w-30905/tf/liguster.shtml

Bladen på ligustern blir gula och det är runda bruna fläckar på dem

Hej!
Jag har en ca sjuårig, 1,5 m hög ligusterhäck som har börjat att tappa
bladen. De blir gula och det är runda bruna fläckar på dem, ca 0,5-1cm i
diameter. Vad är detta och vad kan jag göra åt detta? Häcken har växt mycket
bra annars i sommar.

Hälsningar från Susanne i Skåne!

Det låter som 'ligusterdöd', som orsakas av syrefattig jord, men kan även
vara en virussjukdom, om den nu visar klorotiska blad. Försök med att blanda
i grövre kompostmaterial i jorden och även grus/sand. Gödsla med Algomin,
t.ex. Klipp ner ganska rejält.

Mvh Finn