erfaring med solceller ?
Fra : Peter

Dato : 04-08-04 08:15

Er der nogen der har investeret i solceller og fået en god forretning ud af
det ?

Flere steder læser jeg at der skal mange år til før prisen har tjent sig
hjem.

Hvis der er økonomi i det, hvilken type skal man så gå efter og i hvilket
prisniveau befinder anlægget sig ?

tak
/Peter

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-08-04 09:53

Peter wrote:
> Er der nogen der har investeret i solceller og fået en god forretning ud af
> det ?

Med solceller mener du electricitetsproducerende paneler?
Solcellepaneler er i hele deres levetid endnu (moderne teknologi) ikke
i stand til at producere en mængde energi der svarer til det der er
gået til fremstillingen (! feks atomkraft eller kulkraft) så hvis du
tror det bare nærmer sig vedvarende energi så må du lige tro om igen.

Solcellepaneler er godt til campingbrug eller til at holde
kolonihavehuset ventileret.

> Flere steder læser jeg at der skal mange år til før prisen har tjent sig
> hjem.

Solvarmeanlæg (med vand i) er sjældent en god ide da det forøger
ejendomsvurderingen betragteligt.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)