Hmm - hvad skal man gøre her...
Fra : TexasFlood

Dato : 03-08-04 21:01

Vi har netop fået spartlet ,slebet og sat filt op på gibspladerne i vores
badeværelse da vi kommer i tanker om at der skal
laves vådrumssikring på de vægge som badekarret står op ad.
Samtidig skal vi have sat fliser op på disse vægge.

Skal vi "slibe" filten af med sandpapir og derefter vådrumssikre eller kan
man vådrumssikre oven på filten og så sætte fliser op (evt. give filten
vævfylder inden) ????
Jeg er ikke sikker på at vådrumssikringen vil sidde ordentlig fast oven på
filten.

IO

Fra : Peter C:\\

Dato : 04-08-04 07:31

> [...]
> vævfylder inden) ????
> Jeg er ikke sikker på at vådrumssikringen vil sidde ordentlig fast oven på

Så er der jo egentlig ikke noget at rafle om. Så må overfladen renses af
(for filt) til man når til fast bund som vådrumssikringen vil hæfte
ordentligt på.

Surt at du/I skal lave det om men endnu mere surt hvis det i sætter udenpå
ikke bliver siddende.

--
MVH Peter C:\
Bil-litteratur til salg/bytte: http://www.pc8.dk/litt-salg.htm

Fra : Martin

Dato : 04-08-04 09:39

"TexasFlood" <stevie@--nospam--cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vævfylder inden) ????
> Jeg er ikke sikker på at vådrumssikringen vil sidde ordentlig fast oven på

Hvorfor tror du ikke at filten kan holde til vådrumssikring? Er den allerede
ved at falde ned igen?

Hvis du først begynder at slibe, kommer du meget let til at ødelægge
overfladen på gibspladerne - og det er vist et større problem!

Hvis filten er sat ordentligt op, ville jeg bare smøre vådrumsmembran på.

Hvorfor vil du bruge vævfylder?

/Martin

Fra : TexasFlood

Dato : 05-08-04 22:05

Fordi filten suger fugt helt enormt.
Vævfylderen mætter filten og gør at overfladen bliver fast og hård.

TF

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 06-08-04 13:12

TexasFlood wrote:
> Fordi filten suger fugt helt enormt.
> Vævfylderen mætter filten og gør at overfladen bliver fast og hård.

Vådrumssikringen skal nok mætte filten.
Til vådrumssikringen (i alt fald LIP, som jeg brugte) hører der nogle
armeringsbåd som man limer på i hjørnerne inden man kommer selv
membranen på. Svjh er disse bånd noget glasfiltagtigt.
Så hvis du ikke har kommet vævsfylder på bliver filten vel bare en
ekstra armering.