vvs
Fra : JH

Dato : 03-08-04 19:45

Hej

Jeg går og overvejer at anskaffe mig en vaskemaskine i køkkenet. Her fik jeg
etableret et vandudtag fra det rør der går op til vasken til min
opvaskemaskine for et par år siden; det var bestemt ikke billigt
Og så var det jeg tænkte, om jeg kunne sætte et Y-stykke (eller noget
tilsvarende) på dette vandudtag til opvaskeren, så jeg slipper for at få en
vvs-mand ud og lave et nyt til vaskemaskinen. Det virker simpelt at gøre,
men må man og er det sikkert (jeg bor i lejlighed) og kan man købe et sådan
Y-stykke?

Fra : Rasmus

Dato : 04-08-04 11:52

"JH" <nospam@nospam.nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
> vvs-mand ud og lave et nyt til vaskemaskinen. Det virker simpelt at gøre,
> men må man og er det sikkert (jeg bor i lejlighed) og kan man købe et

Det hedder at T-stykke, da man ikke bruger Y-stykker til vvs. Hvis du ikke
er bekendt med at lave vvs/rør arbejde, skal du nok have fat i en fagmand.

Fra : Michael

Dato : 05-08-04 08:29

Du kan også sætte en lynkobling på.
http://www.evvs.dk/product_info.php?cPath=42&products_id=4257&osCsid=2fa417c692b155bba96c36308d0fe167

Michael

Fra : JH

Dato : 05-08-04 08:55

Hej Michael, tak for dit svar.
Må man indsætte en T-plus anboringste selv?

Fra : Michael

Dato : 05-08-04 12:22

Når det er noget med drikkevand, og især når der ikke er ballofix før,
plejer det at være en aut. vvs mand der skal til.
Vi skulle have sat et ekstra blandingsbatteri op, det kostede omkring 500,-
(tog knapt en time) hos en vvs mand, med materialer (gamle lynkobling, hvor
vand skal tappes af, er ikke så dyre).

Mvh

Michael

Fra : JH

Dato : 05-08-04 08:58

Hej Rasmus
I Silvan prøvede de at sælge mig et Y i plastik, som de sagde var fint og
lovligt at benytte. Jeg købte det ikke da min intuition siger mig, at jeg
ikke skal bruge et rør af plastik men af metal!