opsætning af nedhængt gipsplade
Fra : Johnny

Dato : 03-08-04 11:28

Hej NG

Jeg står overfor at skulle sætte en gipsplade op som loftsplade.

Der er ca 3/4 meter højt i denne trappeskakt til det eksisterende loft,
derfor vil et nedhængt loft være hyglígere og pænere.

Jeg ved at det skal være gipsplade mht. brand, men hvordan skal en sådan
plade sætte op? Mit første gæt ville være at sætte trælister op på væggen
for så derefter at lægge gipspladen oven på, men er det nu også smart, det
drejer sig om 70 cm i bredden og 220 cm i længden.

Selve loftet som skal laves, skal følge trappens skråning så det øverst vil
ramme det eksisterende loft og nederst vil være 2,5 M. til det nye loft.

Med tiden ville der nok komme indbygningsspot m/isoleringskasser, idet der
er et lampeudtagei loftet tæt på det kommende loft.

Må jeg godt isætte f.eks. 3/4 m/trafo spot i en sådan gipsplade med sådan en
isoleringsboks oven på hver sport og så tilslutte dem til mit lampeudtag?

Gode forslag søges

Har krydspostet i dk.bolig også, dog uden resultalt, derfor prøver jeg her!

/Johnny

Fra : Johnt

Dato : 03-08-04 16:02

> [...]
en
> isoleringsboks oven på hver sport og så tilslutte dem til mit lampeudtag?

Hvad med at spørge i dk.teknik.el, der er der større chance for et korrekt
svar vedrørende el tilslutningen.

Hilsen

Johnt