Roser ved et træ
Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 12:21

I foråret lavede jeg en cirkel omkring mit rødtjørn. Træet er ikke så stort
endnu...ca 2 -3 m.
I cirklen plantede jeg buketroser. Jeg kan nu se at jeg har lavet samme
fejl, som Jonas har gjort med sine roser.
Altså jeg har gødet nyplantede roser. Jeg har undret mig meget over hvorfor
roserne var så dårlige!!
Jeg troede, at det måske var træet, der tog næring fra roserne, for er det
egentlig en god ide med roser placeret ved et træ?

Venligst

Annabelle

Fra : Jan Achmann

Dato : 02-08-04 07:05

Rødtjørn er et lille træ, der næppe kan tage livet af dine roser. Har du
husket at holde dem godt med vand i de tørre perioder? Maj er f.x.
højvækstmåned for roser, og den var temmelig tør iår......
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 13:00

"Jan Achmann" <achmann@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> husket at holde dem godt med vand i de tørre perioder? Maj er f.x.
> højvækstmåned for roser, og den var temmelig tør iår......

Tak jan
Jeg har vandet roserne i Maj, men jeg begyndte først med det, da roserne
viste tegn på dårligdom.
En reminder til næste år om at begynde tidligere!!

Venligst

Annabelle

Fra : Jan Achmann

Dato : 03-08-04 09:50