Blågran
Fra : margit

Dato : 31-07-04 12:06

Jeg har en lille blågran på 4-5 år, som har stået flot og fik nye skud i
foråret. Men nu taber den alle de gamle nåle, så den er jo ikke særlig køn
længere. Og til min skræk begynder den gamle, på måske 20 år, nu på det
samme. Hvad er der mon galt og kan de reddes?
Mvh Margit

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 31-07-04 12:37

margit wrote:
> [...]
> længere. Og til min skræk begynder den gamle, på måske 20 år, nu på det
> samme. Hvad er der mon galt og kan de reddes?

Jeg har haft det helt ligesådanne med vores blågranner. Jeg så
imidlertid, at der var nogle småfugle, der viste interesse for disse
granner, og ved nærmere eftersyn fandt jeg mange bittesmå tørre lus på
nålenes underside.
Prøv at se efter - det kan være det samme hos dig.
Så må du igang med lusebekæmpelse!
Venligst
Aksel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-07-04 13:12

"Aksel Pedersen" <aksel.pe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nålenes underside.
> Prøv at se efter - det kan være det samme hos dig.

Da jeg havde et lignende problem, hjalp det med meget vanding(stod tørt).
Dette kan også muligvis have fjernet lus, hvis det var dem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen