Sand til sandblæsning
Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 30-07-04 18:49

Jeg har idag erhvervet mig en Alto sandblæsnings lanse til min
højtryksrenser
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=3600&n=60105

Jeg skulle jo også bruge noget sand, men det var dog ikke muligt at finde
noget passende sand til lansen.
Alto skriver at man ikke bør bruge sand > 0.8 mm, men det quartz sand jeg
kunne finde indekolder korn 0.4 til 1.0. Nu er spørgsmålet så !!

Er der nogen der prøvet om om et sådant agregat virker med omtalte sand
"størrelse" ?

Er der nogen der ved hvor man kan købe passende sand ? (har prøvet Bygma og
HN)

Med venlig hilsen

Bjarne Kunckel

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-07-04 19:35

Bjarne Kunckel (kan@oplyses.ja) skrev følgende:
> [...]
> sand "størrelse" ?
>
> Er der nogen der ved hvor man kan købe passende sand ? (har prøvet

Prøv på et mørtelværk... Her i byen har de ihvertfald diverse sand til dit
formål.

- Martin

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 30-07-04 21:41

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv på et mørtelværk... Her i byen har de ihvertfald diverse sand til dit
> formål.
>
> - Martin

Jeg prøver Århus Mørtel Compagni imorgen eller mandag..

Med venlig hilsen

Bjarne Kunckel

Fra : søren

Dato : 31-07-04 20:05

søren
"Bjarne Kunckel" <kan@oplyses.ja> skrev i en meddelelse

> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg prøver Århus Mørtel Compagni imorgen eller mandag..
>
> Med venlig hilsen
>
> Bjarne Kunckel

prøv evt hos www.dansand.dk DANSAND A/S - Lervejdal 8b, Addit DK-8740
Brædstrup - Tel.: +45 86 82 58 11

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 04-08-04 08:27

"søren" <sut@mail.dk> skrev i en meddelelse
> prøv evt hos www.dansand.dk DANSAND A/S - Lervejdal 8b, Addit DK-8740
> Brædstrup - Tel.: +45 86 82 58 11

Det ser ud til at de kan skaffe noget passende sand, men jeg har afleveret
udstyret tilbage.

Efter et besøg os Århus Mørtel-Compagni uden resultat, besluttede jeg at
opgive mit forehavende.

Egentlig mærkeligt at man sælger dette Alto sandblæser udstyr hos de fleste
byggemarkeder, men at man ikke sælger passende sand !!

Med venlig hilsen

Bjarne Kunckel