Pileskurv - er træet tabt?
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 29-07-04 07:17

Hej

Vi har en normalt flot troldpil i vores indkørsel. Men i år er den temmelig
hårdt angrebet af, hvad min research siger mig er pileskurv. Det samme er
alle andre troldpil i landsbyen. De råd, jeg kan læse mig frem til, er at
fjerne de angrebne grene. Men umiddelbart er det faktisk hele træet. Vil det
skyde igen, hvis vi skærer det næsten helt ned, eller vil det tage livet af
træet?

MVH Mette

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-07-04 10:35

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi har en normalt flot troldpil i vores indkørsel. Men i år er den
temmelig
> hårdt angrebet af, hvad min research siger mig er pileskurv.

Min troldpil er også hårdt angrebet... af et eller andet. Det samme gælder
alle troldpil i området, hvor mit står.

Jeg har beskåret det kraftigt, men overvejer at fjerne det helt - især hvis
jeg ikke kan se frem til, at træet igen bliver sundt og grønt.

Mvh. Lisbeth

Fra : ...

Dato : 30-07-04 12:21

Jeg har et par piletræer som jeg har beskåret kraftigt.
Jeg har været nød til at grave røderne over, så jeg antager at det er derfor
træerne begyndte at tabe grenene.
Jeg har skåret alle de grene af som jeg ikke syntes var værd at beholde,
helt inde ved stammen. På det ene har jeg skåret hele toppen af.
Det blev gjort i foråret, og det skyder helt vildt inde fra stammen igen.
Om det også virker hvis der er syge i ved jeg ikke, men selve beskæringen
har ikke været noget problem her.

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:410a1a4a$0$4635$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Jan Achmann

Dato : 01-08-04 08:41

Hej,
Troldpil bliver i reglen angrebet hårdt...og det ser jo jammerligt ud med
et sort træ. Den burde ikke stå i danske haver, synes jeg.
Jeg har af samme grund valgt IKKE at have en troldpil.

Grav den op, og plant et sundt, kønt træ. Der er så mange!! F.x.
Hjertetræ, som er et lille, kernesundt, MEGET smukt og ikke dyrt træ.

Jan