ROD!
Fra : Mette

Dato : 26-07-04 17:25

Hvordan undgår man at rodet hober sig op i det daglige?
Er man for evigt dømt til rod, fordi man er et ustruktureret menneske, eller
er det håb?

Jeg bor alene med min datter på fem år i en 3v på 70 kvm.
Det er noget mere end vores tidligere lejlighed på blot 57 kvm. Men det
virker som om der er mere rod, fordi rummene er mindre.
Der skal ikke meget dagligdag og hjemmeferie til før det hele ligner
Jerusalems ødelæggelse med legetøj, aviser og blade, slikpapir, brugte glas,
perler og klippe-klistre ud over det hele, for ikke at tale om diverse
tøjdyr, og min datters tøj, der smides tilfældigt rundt om, når hun tager
det af (konstant - hun er nudist).

Det er ikke altid jeg orker at rende rundt og samle op og rydde ud og tørre
af, og resultatet er, at der dagen efter en god rengøring og oprydning er
ligeså rodet som da jeg startede.
Desuden ser det aldrig rigtigt opryddet ud, da der er så mange ting, der
skal være plads til i reolerne - og jeg har åbenbart ikke nok reoler (eller
plads og penge til at købe nogle)

HJÆLP mig!

Jeg har brug for tips til hvordan rodet holdes nede og hvordan jeg kan ændre
mig fra selv at være et rodehoved til at være ordentligt, så jeg har et
hjem, der altid er præsentabelt og ikke sejler.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-07-04 17:49

Mette skrev:

> Desuden ser det aldrig rigtigt opryddet ud, da der er så mange ting, der
> skal være plads til i reolerne - og jeg har åbenbart ikke nok reoler
> (eller plads og penge til at købe nogle)

Smid ud!

Jeg havde samme problem og satte mig til at kigge alle mine ting igennem -
nogle anede jeg ikke jeg havde og andre havde jeg ikke brugt i flere år!

Så noget blev solgt og resten røg sq på lossepladsen.

Jeg har ikke savnet noget og det er nogle år siden nu.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Mette

Dato : 26-07-04 18:34

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Smid ud!

Der er desværre ikke noget, jeg kan smide ud (udover blade og aviser) - jeg
bruger mine ting og har faktisk kun det allermest nødvendige. Det jeg
sjældent bruger er gemt pænt væk i et skab og roder jo ikke

Jeg tror mere det er min rodede personlighed, der skal styr på..og det er
straks svære!

Fra : anders majland

Dato : 26-07-04 20:11

> [...]
> Det jeg sjældent bruger er gemt pænt væk i et skab og roder jo ikke
>
> Jeg tror mere det er min rodede personlighed, der skal styr på..og

Jeg har brugt de sidste 3 fulde dage på at rydde op - og smide lidt ud,
men det er kun blevet til 2 ture på genbrugspladsen ... Det er da også
kun 2år siden vi flyttede ind, men nu er der ihvertfalfd rydet op og
helt i bund - både i hus og udhuset. Og det er altså ikke fordi vi ikke
jævnligt har taget nogle raids, men vi har ikke været helt i bund før
nu, hvor de sidste flyttekasser også er blevet endevendt (og pakket om -
der står vel stadig hvad der svarer til 15-20 store flyttekasser i
udhuset)

Men har man ikke rygrad til at holde rydeligt (det har jeg ikke) er der
nok ikke andet at gøre end regelmæssige oprydningsraid... Det med for
meget på for lidt plads tror jeg at jeg har haft problemer med længe
.... Der jokes i omgangskredsen ihvertfald jævnligt med hvor meget jeg
havde stoppet ind på et værelse i studietiden og senere hvor meget vi
havde stoppet ind i en lille 2v'er. Der nåede vores knægt at blive 1,5
inden vi kom videre til mere plads, men det giver bare mere plads at
samle sammen og rode på .... Men i 2v'eren havde vi i soveværelset bla
lavet skabe under sengen (40cm høje så boksmadrassem kom op i ~60cm -
faktisk en behagelig højde at stige ud af) og 2 rækker hylder rundt
under loftet. Da vi efter 6år flyttede fra den igen havde vi mere end
3gange så meget "skrammel" som da vi flyttede ind...

Nogen er samlere - nogen er spredere

>Jeg er bare træt af at skulle frygte gæster fordi det kræver en dags
arbejde
>at få ryddet op. Det bør jo altid være sådan, at man kan være sit hjem
>bekendt.

Det er jeg heldigvis kommet over - kommer folk uventet er de da velkomne
men kan ikke forvente at der er gjort hovedrent og alt er rydeligt. Bare
fordi der roder lidt og der er edderkoppespind i hjørnerne kan man da
godt være det bekendt. Og er det ventede gæster afhænger niveauet også
lidt af hvem der kommer

Vi har for et par måneder siden fået taget 1.salen i brug. Indtil da
havde vi kun et værelse der var kontor og soveværelse. Thomas (der nu er
3år) boede i stuen og vi rydede op hver aften inden han gik i seng. Dvs
det var i princippet ham der skulle ryde op, men vi skiftedes til at
hjælpe ham. Det fungerede faktisk rigtigt fint, men efter at han har
fået eget værelse er det smuttet - Der kan vi jo bare lukke døren ....

Så er du virkeligt træt af rodet så prøv evt. at ryde op hver aften
inden sengetid. Til en start kunne i jo aftale at de fælles rum skulle
være "clean" (Så kan du jo rode i soveværelset og din datter på sit eget
værelse)

Ellers så lær at leve med rodet

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 26-07-04 22:58

"Mette" skrev i en meddelelse

> [...]

> sjældent bruger er gemt pænt væk i et skab og roder jo ikke

> Jeg tror mere det er min rodede personlighed, der skal styr på..og det er

Hvis du synes det er sværere, så se på denne:

"Hvis et rodet skrivebord må være tegn på en rodet tankegang,
hvad må et tomt skrivebord så være tegn på?"

Men i øvrigt ville det da nok hjælpe gevaldigt, hvis du skaffede dig
nogle flere hylder og skuffer. Det værste er, hvis man ikke har plads
til flere hylder og skuffemøbler.

Hilsen Ruth

Fra : Emil

Dato : 26-07-04 18:11

Mette skrev:

>Jeg har brug for tips til hvordan rodet holdes nede og hvordan jeg kan ændre
>mig fra selv at være et rodehoved til at være ordentligt, så jeg har et
>hjem, der altid er præsentabelt og ikke sejler.

Der findes en udmærket bog, som hedder noget i retning af "Få
orden i dit rod".

Jeg kender et par stykker som har haft stor gavn af at læse den.

m.v.h. Emil

Fra : Mette

Dato : 26-07-04 18:35

"Emil" <emilsen@oestbirk.invalid> skrev i en meddelelse

> Der findes en udmærket bog, som hedder noget i retning af "Få
> orden i dit rod".
>
> Jeg kender et par stykker som har haft stor gavn af at læse den.

Hvad indeholder den bog? Er det til storskralds-oprydning, eller daglig
oprydning?

Fra : Emil

Dato : 26-07-04 20:59

Mette skrev:

>Hvad indeholder den bog? Er det til storskralds-oprydning, eller daglig
>oprydning?

Jeg har ikke selv læst bogen endnu; men et par klip fra Google
kan måske opklare sagen. Jeg fandt ud af, at bogens tittel er en
anden. Her er lidt fra Googlen efter "Ryd op i dit Rod":

-----
Hun anbefaler Karen Kingstons bog med titlen »Ryd op i dit rod«.
Ifølge Feng Shui er rod en fantastisk energisluger. Det dræner
ens psyke og gør én træt. Rod giver også stress, dårligt
overblik, urolig nattesøvn og forhindringer på vores vej gennem
livet. Kort sagt har vi rod i vores hjem, har vi også rod i vores
liv.
-----
Om bogen
Denne bog har med rette gjort Karen Kingston verdensberømt. Sådan
opstår rod - rod hæmmer og begrænser - indkreds rod - fjern
rodet. Læs den!

Anmeldelser
karina mikkelsen 12-07-04
Denne bog griber en med det samme .. den er utrolig god og man
gribes af feng shui så man går igang med det samme...
-----
Orker du ikke at rydde op?

Du skulle prøve alligevel. Har du først en gang mærket
triumfen over at have fået has på rodet - hvor let det
er at holde styr på sagerne - så ville du nok ligesom
mange andre se det som vendepunktet i dit liv.

Karen Kingston udpeger
- hvorledes rod opstår
- hvorledes rod hæmmer og begrænser
- hvorledes rod indkredses
- hvorledes rod fjernes

Ih hvor er det en herlig bog, og hvor har vi savnet
den længe. Jeg har pløjet den igennem to gange på en
uge og laver stadig nye understregninger. Tak Karen
Kingston, du har gjort mit liv nemmere på en
fornøjelig måde - Louise L Hay
-----
Kingston, Karen: Ryd op i dit rod

”Ryd op i dit rod” er for mig en bog, der giver energi, der giver
nogle værktøjer til at jeg kan få gjort plads og rum til at noget
nyt kan ske i mit liv. Bogen beskriver konkret hvordan vi samler
sammen, og hvordan det sommetider forhindrer os i at bruge energi
på det vi i virkeligheden ønsker. Den fik mig til at tænke over
hvad grunden er til, at der ofte roder i mit hjem og på mit
arbejde, fik mig til at få ryddet op og smide ud. Bogen handler
også om hvilke energistrømme der kører rundt i vores liv – hvad
giver harmoni – hvad giver muligheder - Feng Shui hedder det. Det
giver som sagt plads – og som der står i anmeldelsen af bogen, så
tror man det ikke, men mit råd er: Prøv det – det virker.
Genre: Faglitteratur
Forlag: Bogan
Anmeldt af: Anna Kirsten Nielsen, 01-03-04
-----

Det var nogle af de citater/anmeldelser jeg fandt om bogen, som
jeg har fået anbefalet at læse (Hvorfor mon???)

God fornøjelse.

m.v.h. Emil

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 26-07-04 19:03

Hej

Smid som nævnt andet steds, det , der kan smides ud, ud. Lær at leve med
resten. Lejligheden er beboet af levende menesker, og ikke beregnet til
udstilling i "Bo Bedre". Mine børn har haft kammerater på besøg fra "Bo
Bedre"-hjem: Noget af det, de oftest sagde, var: Ih hvor er her hyggeligt.
Hos os læste man nemlig bøger og klippede - klistrede. Hos dem gjorde
moderen hele tiden rent.
--
Venlig hilsen
Birgitte Abkjær

OBS: Fjern dyret fra min e-mailadresse
ved direkte henvendelse!

Fra : Mette

Dato : 26-07-04 19:45

"Birgitte Abkjær" <paogbaZEBRA@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bedre"-hjem: Noget af det, de oftest sagde, var: Ih hvor er her hyggeligt.
> Hos os læste man nemlig bøger og klippede - klistrede. Hos dem gjorde

Ja, sådan har jeg også altid haft det med mit barndomshjem. Man kunne se, at
der boede mennesker, det var hyggeligt og man kunne slappe af. Hos min tante
og onkel var det helt anderledes - der kunne man knap nok spise en kiks uden
at de kom rendende med tallerkener til at sætte under hagen...
Men der er en blød mellemvare...

Jeg har desværre tendens til at stille brugt service ud på køkkenbordet til
"senere" - indtil der ikke er mere plads...
Jeg får ikke altid samlet overtøjet sammen, så det ligger og flyder i gangen
(forsøgte mig med en knagerække, der faldt ned, da væggene ikke kan holde på
søm og skruer).
Dagens post og aviser og poser og nøgler og mønter, tusser og sakse osv
ligger på hele spisebordet og sofabordet.
Min datters værelse er et kapitel for sig. Hun har en kurv til hver kategori
af småting, men ligeså snart der er ryddet helt op, går hun i krig og dagen
efter kan man endnu engang ikke se gulvet for puder og sengetøj og tomme
kurve og indholdet af disse over det hele.

Jeg føler at jeg drukner i rod noglegange og at jeg aldrig kan komme helt
til bunds i det.

Min plan er at få købt nogle hylder til gangen, en stumtjener og noget mere
hyldeplads til stuen - men det kan bare ikke sættes op i væggene + jeg lever
af SU.

AARRGGGHH!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-07-04 20:09

> [...]

> perler og klippe-klistre ud over det hele, for ikke at tale om diverse
> tøjdyr, og min datters tøj, der smides tilfældigt rundt om, når hun tager

Legetøj må kun være på værelset - tro mig, det vil løse en hel del. Tøj har
man enten på eller også ligger det i EN stol/vasketøjskurven.
Daglige aviser/reklamer og post sorteres i tre kasser, INDEN du slipper det
efter optagning fra postkassen.
Overtøj hænges op HVER gang.

Når du har fået rutine i disse tre ting (der går en måned eller to), så
starter næste runde: Alt skal have en plads. En bøg hører til et bestemt
sted i reolen, glasvaserne et bestemt sted i skabene osv. Har du for få
skabe, så smid ud eller køb skabe.
Og som sidste runde (efter et års tid), så køber du en lille komode med 3
skuffer til det, der altid bliver tilovers, fordi det lige skal gemmes, lige
skal........... Den rydder du så op i en gang hvert halve år.

Du vil få betydeligt mindre rod uden at du på nogen måde ender i Bo Bedre -
og du vil stort set ikke bruge tid på at lede efter ting (den kan du så
bruge til at hygge med datteren).

Mvh Maria

Fra : Kirsten

Dato : 26-07-04 20:51

> Legetøj må kun være på værelset - tro mig, det vil løse en hel del.
>
> Mvh Maria

Nope! Børn vil nu engang helst være, hvor de voksne er
Og hvorfor ikke bare nyde det, det kan tids nok blive pænt og nydeligt når
de er flyttet hjemmefra.
Og tro mig tiden går bare alt for hurtigt Så længe der er rent, så
betyder lidt rod altså ingenting.

Venlig hilsen Kirsten.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-07-04 21:52

> Nope! Børn vil nu engang helst være, hvor de voksne er

Det betyder altså ikke at legetøjet også behøver være der. Børn er børn, og
de kan sagtens lege uden at det skal foregå på "voksenområderne".

> Og tro mig tiden går bare alt for hurtigt Så længe der er rent, så
> betyder lidt rod altså ingenting.

Hvordan får man gjort ordentlig rent, hvis der roder?

Mvh Maria

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 26-07-04 22:57

> [...]
og
> de kan sagtens lege uden at det skal foregå på "voksenområderne".

Men hvorfor skal stuen være "voksenområde"? Hos os er den familieområde! Og
så har vi voksne et værelse (soveværelset), ganske ligesom ungerne har deres
værelser. Vi er endda så heldige også at have et kontor, som er
voksenområde. Så er det rimeligt nok, at stuen er vores fælles område, hvor
der skal være plads til os alle.

Vi løser det med praktiske og pæne opbevaringsmuligheder i stuen: et par
siddepuffer med opbevaringsrum, en flot kiste el.lign. Og så lever vi i
øvrigt med en vis mængde rod, netop fordi vi vil -ja, leve!

MVH Mette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-07-04 10:08

> Men hvorfor skal stuen være "voksenområde"?

Det skal den heller ikke nødvendigvis.

> [...]
> værelser. Vi er endda så heldige også at have et kontor, som er
> voksenområde. Så er det rimeligt nok, at stuen er vores fælles område,

Netop til _alle_. Det betyder at det ikke nødvendigvis skal være på børnenes
præmiser og med deres legetøj som det centrale. Voksne også skal kunne være
der uden at falde over legetøj.

> Vi løser det med praktiske og pæne opbevaringsmuligheder i stuen: et par
> siddepuffer med opbevaringsrum, en flot kiste el.lign.

Se det et jo brugbart for spørgeren, som jo altså har et konkret
rodeproblem.

> Og så lever vi i
> øvrigt med en vis mængde rod, netop fordi vi vil -ja, leve!

Det tror jeg vi alle gør. Vi har bare forskellig tærskel for hvornår det er
for meget.

Mvh Maria

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 28-07-04 09:26

> Det skal den heller ikke nødvendigvis.

Men skal jeg være pedantisk, så skrev du udtrykkeligt "voksenområde" *G*

> Netop til _alle_. Det betyder at det ikke nødvendigvis skal være på
børnenes
> præmiser og med deres legetøj som det centrale.

Hvis børnene SLET ikke må have legetøj i fællesområderne, er det vel ikke på
fælles præmisser, men på de voksnes.
Men det kommer dog også an på husets geografi. Selv ville jeg have svært ved
at forestille sig, at mine unger kun måtte have legetøj på deres værelser på
1. salen. Har man værelser i umiddelbar tilknytning til stue, er det lettere
stadig at være "sammen" på hver sin side af en åben dør. Men sammen med mine
børn - det vil jeg være, også selvom det inkludere at have noget af deres
legetøj i stuen.

I øvrigt har Føtex i denne uge nogle pæne puffer og bænke med opbevaring.

Et andet fif, vi benytter, er det vi kalder 10-minutters reglen; når alle
tre børn er i seng, SKAL vi bruge 10 minutter på at få det værste af vejen,
inden vi falder om i sofaen.
Her hjælper det at have noget opbevaring, legetøjet bare kan skovles op i,
så der ikke skal bruges for meget tid på at sætte alting på plads efter
detaljerede planer
Plastikkasser på hjul, store kurve evt. med låg o.lign. er gode løsninger,
der fås i alle prisklasser.
Kig f.eks. på www.ikea.dk - de har mange produkter og fifs til opbevaring.

MVH Mette (mor til tre rodehoveder på hhv. 3 år og 2 x 11 måneder)

Fra : Mette

Dato : 29-07-04 08:37

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

lettere
> stadig at være "sammen" på hver sin side af en åben dør.

Det ideelle hus ville være sådan, at man havde soveafdeling ovenpå og havde
mulighed for et legeværelse med direkte tilknytning til stuen. Så skulle
ungerne ikke være alene på 1. salen mens de legede, men stadig være tæt på
familiens kerne.

Men hvem har lige råd til at købe et hus på 6 værelser?..

Fra : Mette

Dato : 26-07-04 20:54

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en

Tak for de gode råd!

Noget jeg også skal arbejde på er det med det brugte service og opvask...
Utroligt, at man I en alder af 27 år, kan opføre sig som en teenager. Det må
skyldes forkælelse i barndommen...hø hø.

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 26-07-04 21:32

On Mon, 26 Jul 2004 18:25:21 +0200, "Mette" <m@nospam.dk> wrote:

>Hvordan undgår man at rodet hober sig op i det daglige?
>Er man for evigt dømt til rod, fordi man er et ustruktureret menneske, eller
>er det håb?

Vel er du ej dømt til evigt rod, Mette. Men du stiler måsle lidt vel
højt med kravene til dig selv...

Regel nr. 1: Til hverdag skal man kunne se, at I lever der! Med
barn/børn i huset foregår der en masse, som giver "rod". Hvis ikke det
er der, er der imho noget galt.

Regel nr. 2: Vi farer "allesammen" rundt og endevender hele hytten,
når vi har inviteret gæster. Det er du ikke ene om. Du må lære at leve
med, at de uventede gæster ser din hverdag.

Regel nr. 3: Start et sted med at sætte i system og lad det udvikle
sig til andre ting. Lad være med at gabe over det hele på en gang.

Det lyder måske lidt firkantet, men det er skam ægte erfaring. Du har
ingen andelse om, hvor rodet, jeg _har_ haft det. Men jeg render
stadig ikke i hælene på ungerne med kost/spand/klud o.lign.

Prøv f.eks. at finde en sjov måde at opbevare ting og sager på. Der er
ingen, der siger, at jakker skal hænge på knager. Hvad med sådan noget
som en eller anden stol el. lign. at slænge overtøjet på. Måske skal
der en sjov papirkurv til at "fange" slikpapiret (er så småt begyndt
at virke på mine på 3 og 6). Nogle smarte mapper til at sortere
postkassens indhold over i (så du kan kigge det nærmere igennem, når
du har fred til det). En oprydningsleg på 10 min. hver dag sammen med
din datter.

Sagt med andre ord: Tænk anderledes/kreativt, så oprydningen bliver
noget andet end en sur pligt. Læg din personlighed i
indretning/oprydning/rengøring. Måske en ide at tage på et loppemarked
og lede efter spændende opbevaringsdingenoter.

Ting tager tid - ferier giver mere rod - hellere lidt skidt i krogene
end et rent helvede.

God arbejdslyst
Dorte (som er ved at endevende hytten ovenpå sommerferien...)

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : preben nielsen

Dato : 26-07-04 22:27

"Mette" <m@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan undgår man at rodet hober sig op i det daglige?
> Er man for evigt dømt til rod, fordi man er et ustruktureret
menneske, eller
> er det håb?

Smid ud og tag glasset med ud i køkkenet når du skal der ud og
ligeså med mange andre småting. Så når det ikke at hobe sig op :)

Fra : MGA

Dato : 27-07-04 06:46

Jeg ville nok bare acceptere at du er et rodehoved.
En klog mand har engang sagt: "Først når du er den du er, sker
forandringen".
Det betyder oversat til hverdagsdansk at man er nødt til ikke bare
nødtvungent at acceptere at man er et rodehoved, men også lære at elske den
del af sig selv.

Det der vil ske når du gør det er 1 af 2 ting:
1. Du bliver ligeglad med rodet fordi du kan se at der er mere vigtige ting
i dit liv og det vil ikke genere dig så meget når det er der.
2. Du får LYST til at holde et ryddeligt hjem for dig selv og din datter -
din modstand mod løbende at rydde op forsvinder.

Uanset hvad får din datter en bedre rollemodel - nemlig en mor der kan lide
sig selv som hun er

Spørg dig selv hvem der har lært dig at føle pligt til at rydde op? Det er
den person der første gang har gjort det surt for dig, men nu er du voksen
og kan træffe dine egne valg - altså _vælge_ at rydde op - fordi du vil og
ikke fordi du er forpligtet.

Held og lykke

Mette

Fra : Snasse

Dato : 27-07-04 11:00

> Jeg bor alene med min datter på fem år i en 3v på 70 kvm.
> Det er noget mere end vores tidligere lejlighed på blot 57 kvm. Men det
> virker som om der er mere rod, fordi rummene er mindre.

Jeg har også været alene med 2 børn, og havde samme problem som dig, at alt
lå og flød og at børnenes ting lå overalt.

> [...]
> perler og klippe-klistre ud over det hele, for ikke at tale om diverse
> tøjdyr, og min datters tøj, der smides tilfældigt rundt om, når hun tager

En ting du kan lære din datter, er at når hun har taget nogle af hendes ting
frem, skal de ryddes op inden hun finder noget nyt frem. Tager hun tøjet af,
så lær hende at lægge det et bestemt sted, om det er i en bestemt lænestol,
vasketøjskurven eller et helt 3. sted.
Aviser og blade, kan du evt. købe en klodskasse til for ca 10 kr. Den kan
evt. stå ved siden af sofaen og når den er fyldt, så er det tiden at smide
dem ud.
Jeg fik lavet en hylde under sofabordet til dem, men det er jo ikke sikkert
du har samme muligheder.
De brugte glas, kan du måske give din datter 25 øre pr. stk for at bære ud i
køkkenet, det vil hun sikkert synes er sjovt. Og når ugen så er omme, har
hun måske 5 kr at købe slik for.

Ang opvask som hober sig op, har vi nu, hvor jeg bor sammen med en og der er
3 børn, lavet en ordning, at hver især vasker op efter sig selv, hver eneste
gang man har brugt noget, om det så bare er en kop. Det var bevirket at her
sjældent står noget på bordet. Men om det kan praktiseres hos dig ved jeg
ikke. Vores den yngste er 10 år og kan nemt vaske op selv.

> [...]
> Desuden ser det aldrig rigtigt opryddet ud, da der er så mange ting, der
> skal være plads til i reolerne - og jeg har åbenbart ikke nok reoler

Du mangler hylde/skuffeplads kan jeg forestille mig. Hvis du kender en der
er lidt fiks på fingerne og god med en sav, kan der i trælasthandler købes
en spånplade for ca 150 kr. Den kan saves over i en del hylder og sættes op
på væggen, evt helt oppe under loftet til de ting du ikke bruger så tit. Evt
købe et par ekstra klodskasser til tingene så det ikke ser så rodet ud.
Eller nogle rullekasser til under sengen kan også være en løsning, men de er
lidt dyrere.

> [...]
> mig fra selv at være et rodehoved til at være ordentligt, så jeg har et
> hjem, der altid er præsentabelt og ikke sejler.

Men ellers så sørg for at lægge tingene på plads hver gang de er blevet
brugt, tager jo ikke så lang tid, selvom man er udkørt og træt. Ved hvor
hårdt det er at være alene med små børn, så jeg føler med dig.

Håber det lykkes for dig at finde en hverdag som du kan leve med. Men som en
skriver hellere lidt skidt i krogene end et rent helvede.

Hvis du har lyst må du gerne skrive privat, bare slet FJERN fra emailen.

Mvh Susanne

Fra : Mette

Dato : 29-07-04 08:39

Tusind tak for alle rod - øh jeg mener råd

Jeg kan mærke, at det at jeg er meget opmærksom på problemet, gør, at jeg
får lyst til at holde det pænt og ikke bare lade tingene stå til "senere".
Jeg har faktisk haft et pænt hjem i to dage nu, og det, der står fremme fra
i aftes, fjerner jeg nu istedet for at vente til det hele hober sig op.

Tak for inspirationen!!