Opsummering på dræbersnegleproblem?
Fra : Hans Paulin

Dato : 25-07-04 17:18

Har nogen en opsummering på dræbersnegleproblemet - hérved forståes
bekæmpelse (via fx. planter der kunne plantes for at holde dem væk)?

Véd det formentlig er utopisk, men hvem véd

*Har* søgt på Google
Hans

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 25-07-04 18:05

On Sun, 25 Jul 2004 18:17:33 +0200, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

>Har nogen en opsummering på dræbersnegleproblemet - hérved forståes
>bekæmpelse (via fx. planter der kunne plantes for at holde dem væk)?

Ifølge dagens udgave af Berlingeren så sløjfer mange haveejere deres
kompostbunke, rydder tæt buskads og fjerne bunker af grene og kvas for
at holde dræbersneglen nogenlunde nede. Dermed fjerner de også
potentielle tilholdssteder for pindsvin, som kan holde
dræbersnegle-invasionen nede. Løsningen er at lave et pindsvine-bo.
Læs mere på www.pindsvin.dk

Og her en rapport fra Naturhistorisk Museum om dræbersnegle og
pindsvin:
http://www.naturhistoriskmuseum.dk/kalender/indhold-kalender/pindsvinerapport/pindsvinerapport.htm

KS

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-07-04 20:01

kelds99@yahoo.dk wrote:

> Ifølge dagens udgave af Berlingeren

snip

Tak for dit svar!
Hans

Fra : Dan Andersen

Dato : 25-07-04 21:43

Jeg har afprøvet forskellige metoder, der er beskrevet på min hjemmeside:
www.dbamott.dk - klik på knappen "Hus og have"
Der er forresten en mængde andre tips og ideer.
--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-07-04 17:33

Dan Andersen wrote:
> Jeg har afprøvet forskellige metoder, der er beskrevet på min
> hjemmeside: www.dbamott.dk - klik på knappen "Hus og have"
> Der er forresten en mængde andre tips og ideer.

Tak - prøver jeg lige!
Hans