Mindstemål - depotrum
Fra : Morten

Dato : 23-07-04 23:53

Hej,

jeg ved ikke om det er rette sted at spørge - men nu prøver jeg!

Jeg har tidligere tegnet grundplan på vores dejlige hus i Autocad -
det har inspireret en af mine kollegaer til også at tegne lidt - og
jeg er udset som den store hjælper til byggeprojektet!

Han har tegnet et depot/viktualierum ind på sin håndtegnede skitse,
som jeg er ved at tegne op nu. Rummet ligger ifm. baggangen, hvorfra
der er dør derind til - der er ikke vindue derinde.

Han har tegnet det til at være 104 cm X 246 cm - mit spørgsmål går på,
om de 104 cm er lovlige, eller om rummet skal være breddere. Der er
noget fra vores byggeri der siger mig, at det min. skal være omkring
130 cm.

Husker jeg forkert ?

/Morten

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-07-04 00:22

Morten wrote:

> [...]

> om de 104 cm er lovlige, eller om rummet skal være breddere. Der er
> noget fra vores byggeri der siger mig, at det min. skal være omkring

Hvis det er tilfældet, er min entre da brand-ulovlig - den er kun 114 cm.
bred. Den er endda godkendt af Teknisk Forvaltning på kommunen.

104 cm. kan da ikke være et problem i et viktualierum: 35 cm. til hyldedybde
og 69 cm. til at bevæge sig ind og ud. Det er jo ikke en motorvej.

Mange menneskers toilet er smallere.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin