Støvfri vinkelsliber?
Fra : Erik Rudbeck

Dato : 23-07-04 09:41

Hejsa,

Er der nogen der ved om der findes et værktøj der kan skære i en almindelig
mustensvæg uden nævneværdig støvudvikling.
Jeg forestiller mig en vinkelsliber med en kappe med sug på eller lignende.

Jeg skal lave et ca. 70x50cm hul i den indvendige side af en dobbeltmur, og
det må helst ikke svine...

Erik Rudbeck

Fra : H.S.

Dato : 23-07-04 11:20

"Erik Rudbeck" <news@key.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lignende.

> Jeg skal lave et ca. 70x50cm hul i den indvendige side af en dobbeltmur,

Billigste alternativ er at få én til at holde støvsugeren under ?

Fra : Peter C.

Dato : 23-07-04 11:54

> og
> >
> Billigste alternativ er at få én til at holde støvsugeren under ?

Mjaee...hvis støvsugeren kan holde til det. Ellers kan det hurtigt blive
dyrt i støvsugere.
Desuden er det min erfaring at der sviner så kraftigt at en støvsuger slet
ikke vil kunne følge med og holde arbejdet støvfrit.

Harald Nyborg sælger en AEG rillefræser med mulighed for sug-tilslutning
http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=1371&n=60105
Måske man kan pille den ene klinge af, og bruge den som vinkelsliber

En mere gør-det-selv-og-billigt løsning kunne være noget med at udføre
arbejdet inde under et vådt lagen der slutter tæt op ad væggen hele vejen
rundt. Denne teknik har jeg ikke afprøvet i praksis, men meld gerne tilbage
om det virker

--
MVH Peter C:\
Bil-litteratur til salg/bytte: http://www.pc8.dk/litt-salg.htm

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 23-07-04 11:48

"Erik Rudbeck" <news@key.dk> wrote in

> [...]
> almindelig mustensvæg uden nævneværdig støvudvikling.
> Jeg forestiller mig en vinkelsliber med en kappe med sug på eller

Her engang set en forsats til en standard vinkelsliber til skæring i
murværk. Der var sugestuds på til støvsuger.

Kig i byggemarkeder.

Desværre så jeg den for sent, for jeg nåede at brænde vinkelsliberen af pga
alt det støv der blev suget igennem motoren.

Jens Borchert Pedersen
Vestfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : pepss

Dato : 23-07-04 11:59

"Erik Rudbeck" skrev

> [...]
almindelig
> mustensvæg uden nævneværdig støvudvikling.
> Jeg forestiller mig en vinkelsliber med en kappe med sug på eller

det tro jeg ikke du kan få... en rille fræser med støvsuger svinder en held
del så skal det ikke støve skal du nok ha fat i noget vådeskære

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 23-07-04 14:31

On Fri, 23 Jul 2004 10:40:50 +0200, "Erik Rudbeck" <news@key.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg skal lave et ca. 70x50cm hul i den indvendige side af en dobbeltmur, og

Køb en mursav:
http://www.special-butikken.dk/site-box.cfm?SIID=1&COID=2134

Fra : Tomas Jensen

Dato : 24-07-04 07:10

kelds99@yahoo.dk wrote:
> [...]
> wrote:
estiller mig en vinkelsliber med en kappe med sug på eller lignende.

Et lidt billigere alternativ: Køb en billig bajonetsav i JemogFix samt
en "diamant"klinge samme sted. Et hul på nævnte størelse kan relativt
hurtigt saves - sviner minimalt, da støvet ikke bliver hvirvlet rundt i
hele huset som med en vinkelsliber.

Tomas

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 24-07-04 14:26

Jeg takker for alle svarene.

Enten opsætter jeg en lille "telefonboks" i plastfolie op ad vægen, og
skærer inde i den, eller også kigger jeg lidt nærmere på den med
bajonetsaven.
- Måske en kombination af begge dele....

Takker,
Erik Rudbeck