Køkken med højt til loft
Fra : H.Skov

Dato : 19-07-04 21:32

Hej

Vi er i gang med at gøre klar til et nyt køkken.Vi har 3,5 m til loftet og
2,30 m til øverste dør kant. Huset er med stuk og vi vil ikke sænke loftet.
Vi er i tvivl om, vi skal have køkkenskabenes overkant til at flugte med
døren, eller vi skal bruge en standard højde?
Hvis vi vælger at flugte med døren, vil det give nogle høje skabe, som vi
ikke kan finde ud af, om de bliver for tunge at se på.

Er der nogen der har erfaring med dette ?

Fra : Ole Jensen

Dato : 21-07-04 22:14

H.Skov <printel@post10.tele.dk> wrote:

> [...]
> ikke kan finde ud af, om de bliver for tunge at se på.
>
> Er der nogen der har erfaring med dette ?

Kan I ikke lave en tegning, eller få et køkkenfirma til at lave en
tegning, så kan I danne Jer en mening ud fra det?

- -

mvh
Ole-J

Fra : Jane

Dato : 21-07-04 23:20

H.Skov skrev i <news:40fed3e7$0$284$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> højde? Hvis vi vælger at flugte med døren, vil det give nogle høje
> skabe, som vi ikke kan finde ud af, om de bliver for tunge at se på.
>
> Er der nogen der har erfaring med dette ?

Min mor fik lavet skabe til sit køkken som var ekstra høje
for at udnytte alt pladsen og det ser ikke tungt ud. Hun
har låger af noget der ligner meget lyst træ. Fordelen er
at man slipper for at have støv og snavs ovenpå skabene.
Hun er glad og tilfreds for løsningen.

Jane - der også syntes det er pænt forøvrigt
--
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 22-07-04 08:10

H.Skov skrev:

> Vi er i gang med at gøre klar til et nyt køkken.Vi har 3,5 m til loftet og
> 2,30 m til øverste dør kant. Huset er med stuk og vi vil ikke sænke loftet.

Ja, det ville sørme være synd at lukke af for stukket. Fint I vil
bevare det!

> [...]
> Hvis vi vælger at flugte med døren, vil det give nogle høje skabe, som vi
> ikke kan finde ud af, om de bliver for tunge at se på.

Jeg hører selv til dem, der vil have nogle gennemgående linier i hus
og indretning. Så jeg tror ikke, det vil se forkert ud, sammen med
den store dørhøjde, at skabene går til overkant dørgericht. Rummets
højde er trods alt 350 cm, og det kan måske komme til at se lidt
fimset med standardhøjde-skabe.

Skulle jeg tage stilling, blev det nok 230 cm høje skabe. Men tegn
nu endelig op, så I får en bedre fornemmelse for det rigtige valg

--
Venlig hilsen
Svend Erik