Lægge Lilje-løg nu?
Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 19-07-04 14:06

Hejsa,
Jeg har en del lilje-løg og andre blomsterløg, som jeg ikke har fået lagt
ud endnu.

Kan jeg lægge den i jorden nu og forvente, at de kommer i blomst senere i
år - eller næste år.

Er det bedre at vente med at lægge løgene i jorden til senere på året?

På forhånd tak.
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-07-04 20:25

On Mon, 19 Jul 2004 15:06:05 +0200, "Torben Borre Larsen"
<torben@dui.dk> wrote:

> [...]
>ud endnu.
>
>Kan jeg lægge den i jorden nu og forvente, at de kommer i blomst senere i

Du kan godt lægge dem i jorden nu - men de blomstrer nok ikke før næste
år. Jeg vil endda sige at hvis de forsøger at blomstre, så hiv knopperne
af dem, så de i stedet kan bruge kræfter på at få løgene store og
blomstre godt næste år.

>Er det bedre at vente med at lægge løgene i jorden til senere på året?

Næppe - løgene er formentlig allerede ved at være "trætte" af at ligge
og vente.

http://www.gartneriet.dk