Squash
Fra : lene

Dato : 15-07-04 23:20

Hejsa-

Nu er jeg ved at være træt af at jeg aldrig kan lykkes med squash!
Problemet er at når de får en vis størrelse, begynder de simpelthen at rådne
fra spidsen og ind efter.
Sådan har det været i 3 år nu. Jeg har prøvet forskellige ting: Plantet dem
i haven, plantet dem i plantesække, plantet dem i læ, plantet dem hvor som
helst.
I år står de i drivhuset (2 stk) i kapillærkasser. Dvs. de får det vand de
skal have, det blæser ikke på dem, jorden er rigtig god (sagde de i
gartneriet), de har fået hønsegødning o.s.v. Det underlige er altså at de
har sat 4-5 flotte squash og glad var jeg. Men så starter de nu med at rådne
ude i spidsen.
Jeg er snart ved at være desperat, og aner ikke mine levende råd.
Hjææælp!
MVH Lene

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-07-04 23:46

"lene" <lesletligedette@satzone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
rådne
> ude i spidsen.
> Jeg er snart ved at være desperat, og aner ikke mine levende råd.

Forståeligt. Jeg har flere gange set at dette forsvinder ved god vækst =
lidt fra posen (dine høns må være for dårlige) og altid fugtig jord, sammen
med lidt sol. Bladfarven skal være mørkegrøn. Men jeg har ikke indtryk af at
de trives godt i drivhus.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : RO

Dato : 15-07-04 23:50

> [...]
rådne
> ude i spidsen.
> Jeg er snart ved at være desperat, og aner ikke mine levende råd.
Jamen, så lad dog vær med at dyrke dem. Det er alvorligt ment, jeg har også
samme erfaring med andre grøntsager. Der er simpelthen noget der ikke vil
lykkes for mig også, til gengæld er der meget andet, der så lykkes. Men jeg
håber en eller anden har en god forklaring. Mine egne squash bliver dyrket
på en nærmest leret jord uden at få gødning og har det glimrende år efter
år.
Med venlig hilsen
Inger

Fra : Calle.

Dato : 16-07-04 08:20

lene wrote:
> [...]
> Men så starter de nu med at rådne ude i spidsen.
> Jeg er snart ved at være desperat, og aner ikke mine levende råd.

Plant dem på fri jord, og lad dem passe sig selv. forrige år havde jeg 150
pæne squash på 3-4 planter uden at jeg gjorde noget som helst

--
Calle.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-07-04 09:13

On Fri, 16 Jul 2004 09:19:49 +0200, "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote:
klip

>Plant dem på fri jord, og lad dem passe sig selv. forrige år havde jeg 150
>pæne squash på 3-4 planter uden at jeg gjorde noget som helst

Nu endelig ikke for at provokere, men jeg synes at det er morsomt,
at man kan tælle til 150, men ikke til 3 eller 4 eller deromkring )
mvh Ebbe

Fra : Calle.

Dato : 16-07-04 09:17

Ebbe Hansen wrote:
> [...]
>
> Nu endelig ikke for at provokere, men jeg synes at det er morsomt,
> at man kan tælle til 150, men ikke til 3 eller 4 eller deromkring )

Det er 2 år siden, så jeg kan sku ikke huske om det var 3 eller 4 planter,
men det høje antal glemmer jeg ikke sådant lige. Jeg blev så træt af squash,
at jeg ikke har haft den siden

--
Calle.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-07-04 09:38

On Fri, 16 Jul 2004 10:16:47 +0200, "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote:
klip

>Det er 2 år siden, så jeg kan sku ikke huske om det var 3 eller 4 planter,
>men det høje antal glemmer jeg ikke sådant lige. Jeg blev så træt af squash,
>at jeg ikke har haft den siden

Det kan jeg kun sympatisere med, jeg hader det slask.
mvh Ebbe

Fra : RO

Dato : 16-07-04 16:15

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

> Plant dem på fri jord, og lad dem passe sig selv. forrige år havde jeg 150
> pæne squash på 3-4 planter uden at jeg gjorde noget som helst
> Calle.
Jeg gør heller ikke noget som helst - også på fri jord. Jeg vander dem ikke
engang, selvom det skulle være tørt.
mvh. Inger