Hjul under computerbord?
Fra : Olsen

Dato : 15-07-04 11:37

Jeg vil gerne sætte nogle små hjul under mit halvstore computerbord så
det er muligt at rykke det af og til.

Men spånpladerne er kun 1½ cm tykke. Kan det lade sig gøre?

Måske et par fif så pladerne ikke flosser første gang jeg rykker det?
Evt. hjul der er bedst egnet?

Bordet skal såmænd kun rulles en halv meter når jeg skal bagom
computeren. Det står på et trægulv.

\Olsen

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 15-07-04 14:23

Olsen skrev:

> Jeg vil gerne sætte nogle små hjul under mit halvstore computerbord så
> det er muligt at rykke det af og til.

> Men spånpladerne er kun 1½ cm tykke. Kan det lade sig gøre?

Spånpladetykkelsen er sikkert 16 mm, og det kan sagtens lade sig
gøre - med mindre det er et kæmpestort bord.

Men skru (og lim) helst en klods under til at forstærke. Så har du
noget gods at fastgøre hjulene i. Lav nogle i samme materiale som
bordet, som jeg gætter på er lavet i 16 mm mellaminplade - og det
kan du let anskaffe mere af i byggemarkedet.

> Måske et par fif så pladerne ikke flosser første gang jeg rykker det?

Netop det at du sætter en klods under gør, at bordet kan holde til
at trække ud og skubbe tilbage igen.

> Evt. hjul der er bedst egnet?

Jeg har selv købt nogle hjul et sted hvor de sælger/reparerer
støvsugere. Her har de gode hjul - men jeg kan ikke love dig de er
billige.

Til trægulv skal du have hjul med gummi. Nylonhjul ridser for meget.

> Bordet skal såmænd kun rulles en halv meter når jeg skal bagom
> computeren.

Ja, man skal jo en gang imellem om se til "spaghettien"

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Olsen

Dato : 15-07-04 21:27

> Ja, man skal jo en gang imellem om se til "spaghettien"

Nemlig ja. Man er jo ikke akrobat længere.
Tak for hjælpen.

\Olsen