Badeværelsefliser og bilvoks
Fra : O. Hansen

Dato : 15-07-04 07:35

Jeg har lige smurt voks (af den slags man bruger til bilen) på fliserne i
badeværelset. Efterfølgende har jeg poleret dem med boremaskinen påsat en
lammeskinds-rundel. Det blev et utrolig flot resultat, og nu er det nemt at
gøre fliserne rene efter badet. Vandet preller simpelthen af på væggen.

Inden behandlingen måtte jeg enkelte steder vaske fliserne med kalkfjerner.
/Ove

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 15-07-04 08:15

"O. Hansen" <ohansen@fire.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre fliserne rene efter badet. Vandet preller simpelthen af på væggen.
>
> Inden behandlingen måtte jeg enkelte steder vaske fliserne med

Hvad med gulvfliserne i bruseniche ?

Bliver det ikke glat ?

mvh
Bendt

Fra : O. Hansen

Dato : 15-07-04 09:16

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> wrote in message

> "O. Hansen" <ohansen@fire.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg har ikke givet gulvfliserne endnu. Jeg vil først prøve på et lille
område. Jeg lægger en gummimåtte under bruseren, inden badet.
/Ove

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 12:20

> [...]
at
> gøre fliserne rene efter badet. Vandet preller simpelthen af på væggen.

Vil det mon også virke, i en brusekabine af glas ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Steen Christensen

Dato : 15-07-04 12:35

Den Thu, 15 Jul 2004 13:19:35 +0200, skrev Buffy:

> Vil det mon også virke, i en brusekabine af glas ?

Der vil jeg klart forsøge med "RainClear" til bilruder. Det er temmelig
effektivt til at få vand til at prelle af. Det holder dog kun i en
begrænset periode.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Steen Christensen

Fra : Steen Christensen

Dato : 15-07-04 12:38

Den Thu, 15 Jul 2004 13:34:56 +0200, skrev Steen Christensen:

> Der vil jeg klart forsøge med "RainClear" til bilruder. Det er temmelig
> effektivt til at få vand til at prelle af. Det holder dog kun i en
> begrænset periode.

OK - Mads kom mig 28 sekunder i forkøbet

Fra : Mads

Dato : 15-07-04 14:42

On Thu, 15 Jul 2004 13:37:41 +0200, Steen Christensen
<reg2cat@danium.net> wrote:

>OK - Mads kom mig 28 sekunder i forkøbet

Det må du sgu meget undskylde.

mvh Mads

Fra : Steen Christensen

Dato : 16-07-04 09:12

Den Thu, 15 Jul 2004 15:41:36 +0200, skrev Mads:

> Det må du sgu meget undskylde.

Alt forladt

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 15:05

"Steen Christensen" <reg2cat@danium.net> skrev i en meddelelse

> OK - Mads kom mig 28 sekunder i forkøbet

Takker for begge svar. Vi prøver at skaffe sådan noget ( hvor henne egentlig
? ), så kan bilen jo også lige få lidt, hvis den er heldig...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Mads

Dato : 15-07-04 16:36

On Thu, 15 Jul 2004 16:04:38 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

>Takker for begge svar. Vi prøver at skaffe sådan noget ( hvor henne egentlig
>? ), så kan bilen jo også lige få lidt, hvis den er heldig...

Prøv i Bilka eller en eller anden biludstyrsforretning.
Jeg har set det i Bilka (Aalborg) for få timer siden.
Det var dog ikke RainX, men et tilsvarende produkt.
Det står sammen med autovoks o.lign.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 17:02

"Mads" <mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Prøv i Bilka eller en eller anden biludstyrsforretning.
> Jeg har set det i Bilka (Aalborg) for få timer siden.
> Det var dog ikke RainX, men et tilsvarende produkt.
> Det står sammen med autovoks o.lign.

Ok, jeg kigger efter det, næste gang vi kommer derop.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Mads

Dato : 15-07-04 12:34

On Thu, 15 Jul 2004 13:19:35 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

>Vil det mon også virke, i en brusekabine af glas ?

Ja, men hvis der er tale om en glat glasplade,
så virker RainX eller et lignende middel bedre
end voks. RainX er også et bilplejemiddel, men
beregnet til forruden hvor det får regndråber til
at løbe af uden brug af vinduesviskere.
( Der er mange andre mærker. Jeg nævner kun
RainX fordi det er det jeg selv bruger. Jeg skal
ikke kunne sige hvilket mærke der er bedst )

mvh Mads