cement og hvad = beton ?
Fra : tb [8550]

Dato : 14-07-04 18:31

Skal have noget fint beton oven på grovbeton. har noget ålborg cement, men
jeg kan vel ikke blande det direkte med vand og så bare bruge det?

Kan jeg hente lidt sand på stranden, eller skal jeg købe det i de frygtlige
dyre sække af 50kr/25kg ???

og hvad med forholdet?

Fra : Ole Jensen

Dato : 14-07-04 21:19

"tb [8550]" <[FJERN]dsl142004@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> jeg kan vel ikke blande det direkte med vand og så bare bruge det?
>
> Kan jeg hente lidt sand på stranden, eller skal jeg købe det i de frygtlige

Hej

Måske kan du finde hvad du søger her:
www.aalborg-portland.dk

Se under Brugerservice/Gør det selv/Opgaveløseren

Der kan du sikkert finde hvad du har brug for.

mvh
Ole-J

Fra : benny

Dato : 15-07-04 05:33

du skal sørge for at "grovbetonen" er ren før du lægger pudslaget
normalt blander man i forhold 1cement 3 sand +vand og hvis det skal være
slidstærkt tilsætter du en "skvat" betonbinder(lim)
i den beton du blander, ellers plejer blandingsforholdet at stå bag på
sækken (40kg cementsæk)
sand henter du på din trailer i grusgraven(04 sand),husk det skal være
vasket matrialer
det er bedst hvis du kan fremskaffe sømatrialer da det er betydligt lettere
at arbejde med end bakkematrialer
benny
"betonstruktør"

---