Pris på en hektar jord
Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 13-07-04 21:43

Er der nogen her der kender pris niveauet pr. hektar jord, hvis det købes
sammen med et nedlagt landbrug..
Område midtjylland.

Med venlig hilsen

Bjarne

Fra : Jacob

Dato : 13-07-04 22:04

"Bjarne Kunckel" <kan@oplyses.ja> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her der kender pris niveauet pr. hektar jord, hvis det købes
> sammen med et nedlagt landbrug..
> Område midtjylland.

100-120000, men hvis det hører til et eksisterende nedlagt landbrug er
prisen sikkert en anden, men svær at skille ud fra den samlede pris.
Vi har fx. lige købt 1,8 ha, 1100 kvm bygninger og 207 kvm bolig i fin stand
6 km fra Randers til 1,2 mill

Jacob

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 13-07-04 22:21

"Jacob" <madFJERNsen.jacobFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prisen sikkert en anden, men svær at skille ud fra den samlede pris.
> Vi har fx. lige købt 1,8 ha, 1100 kvm bygninger og 207 kvm bolig i fin

Er det for nyligt. Det virker da rimeligt billigt.

Har f.eks set 160 kvm bolig, 1100 kvm bygninger og 2,4 hektar til 1,4 mill
og det skal hertil siges at huset mindst skal repereret for et par hundrede
kilo.

Med venlig hilsen

Bjarne

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 13-07-04 22:28

"Bjarne Kunckel" <kan@oplyses.ja> skrev i en meddelelse
> Er det for nyligt. Det virker da rimeligt billigt.

Overså "lige købt"

Med venlig hilsen

Bjarne Kunckel

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-07-04 23:04

Er det den med motorvejen i "baghaven"?

Stef

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 13-07-04 22:19

"Bjarne" == Bjarne Kunckel <kan@oplyses.ja> writes:

> Er der nogen her der kender pris niveauet pr. hektar jord, hvis det købes
> sammen med et nedlagt landbrug..
> Område midtjylland.

Det afhænger af hvor mange husdyrbrug der er i området, men alt fra
40.000,- til 80.000,- pr. Ha. Visse steder, som f. eks. Mors, kan
prisen komme endnu højere op.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 14-07-04 10:12

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> wrote in message
> Det afhænger af hvor mange husdyrbrug der er i området, men alt fra
> 40.000,- til 80.000,- pr. Ha. Visse steder, som f. eks. Mors, kan
> prisen komme endnu højere op.
> /Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Det var sådan set også de priser jeg havde fundet på internettet. Jeg kunne
dog godt forestille mig at prisen var en anden når det drejede sig om få
hektar og som Jacob skriver kan prisen ligge en del højere.

Med venlig hilsen

Bjarne

Fra : Gunnar

Dato : 14-07-04 10:58

"Bjarne Kunckel" <nej@det.er.ej> skrev i en meddelelse
> [...]
> dog godt forestille mig at prisen var en anden når det drejede sig om få
> hektar og som Jacob skriver kan prisen ligge en del højere.

Hej.
hvis der er landbrugsinteresser i nærheden (landbrugsjord) koster det over
100.000kr. pr.ha også i Østjylland, der er det dyrt.
Gunnar

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 14-07-04 12:30

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> wrote in message
> Hej.
> hvis der er landbrugsinteresser i nærheden (landbrugsjord) koster det over
> 100.000kr. pr.ha også i Østjylland, der er det dyrt.
> Gunnar

Der er gårde på alle sider. Så det ligge nok i den prisklasse. Hvis jeg
køber ejendommen kunne jeg dog også selv være interesseret i at købe et par
hektar mere, så må man jo bare ha muldvarpen frem.

Det kribler også allerede i mine grønne fingre og der er blevet trykke på
den virtuelle traktor speeder op til flere gange, så hvis der er nogen der
kender et forum hvor en Amatør landmand kan får nogle tips og triks, er jeg
meget lydhør..

Med venlig hilsen

Bjarne Kunckel

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-07-04 13:48

"Bjarne" == Bjarne Kunckel <nej@det.er.ej> writes:

> [...]

> internettet. Jeg kunne dog godt forestille mig at prisen var en
> anden når det drejede sig om få hektar og som Jacob skriver kan

Så skal der være særlige forhold der gør sig gældende.

EU tilskuddet er lige nu på 2380,- kr/Ha. Det bortfalder efter planen
efter 31/12 2005, så hvis du venter lidt, vil du opleve nogle ret pæne
prisdyk. Du skal ikke regne med at du kan få dine penge med dig
derfra, hvis du køber jord nu.

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 14-07-04 14:05

> [...]
> efter 31/12 2005, så hvis du venter lidt, vil du opleve nogle ret pæne
> prisdyk. Du skal ikke regne med at du kan få dine penge med dig

Jeg havde nu heller ikke tænkt mig at sælge ejendommen igen, men man ved jo
aldrig.. Som jeg tidligere har skrevet, har jeg ingen erfaringer overhovedet
med landbrug. Så i første omgang skal jeg lige have styr på de par hektar
jeg køber.
Jeg er dog fortrøstningsfuld og skal nok få hånd i hanke med det (og jeg
tror ikke at naboerne har saboteret vandforsyningen )

Med venlig hilsen

Bjarne