Scabiose
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-07-04 00:18

Så lige en Scabiose i dag, den var med gullige blomster og mandshøj! Rigtig
flot. Jeg læser om andre størrelser, vist 70 cm, når det drejer sig om de
'almindelige' blå. Nogen der kender den store, flotte?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Marlene

Dato : 12-07-04 15:34

> [...]
> flot. Jeg læser om andre størrelser, vist 70 cm, når det drejer sig om de
> 'almindelige' blå. Nogen der kender den store, flotte?

Det lyder som skælhoved, Cephalaria gigantea, der ligner en gul skabiose.

http://www.dungevalley.co.uk/Cephalaria%20gigantea.jpg

Mvh. Marlene.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-07-04 19:05

"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev>
> Det lyder som skælhoved, Cephalaria gigantea, der ligner en gul skabiose.

Det er den, uden tvivl. Kan åbenbart nå 2,5 m. Den må jeg have, den er
rigtig flot og imponerende. Tak for svaret. Nogen der har set den til salg?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Marlene

Dato : 12-07-04 20:45

> "Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev>
>
> Det er den, uden tvivl. Kan åbenbart nå 2,5 m. Den må jeg have, den er
> rigtig flot og imponerende. Tak for svaret. Nogen der har set den til
salg?

Der findes også en noget lavere udgave, Cephalaria alpina, som bliver
omkring 1.20 (den har jeg selv) - den ligner den anden.

Mvh. Marlene.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-07-04 22:06

"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der findes også en noget lavere udgave, Cephalaria alpina, som bliver
> omkring 1.20 (den har jeg selv) - den ligner den anden.

Så ved du vel hvor man støver den slags op?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Marlene

Dato : 13-07-04 07:40

Snip

> Så ved du vel hvor man støver den slags op?

Nej, egentlig ikke. Jeg fik den foræret. Men jeg skal da holde øjnene åbne.

Mvh. Marlene.

Fra : Ole Helms

Dato : 13-07-04 12:39

On Mon, 12 Jul 2004 23:05:55 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> skrev:

>Så ved du vel hvor man støver den slags op?

Mon ikke mange staudeplanteskoler har den eller kan skaffe den? Hos
Majland i Sønder Omme har jeg ofte fundet dem, jeg ikke har kunnet
finde her på Fyn.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-07-04 21:16

On Tue, 13 Jul 2004 13:38:49 +0200, Ole Helms <ole-x-helms@hotmail.com>
wrote:

>Mon ikke mange staudeplanteskoler har den eller kan skaffe den? Hos
>Majland i Sønder Omme har jeg ofte fundet dem, jeg ikke har kunnet
>finde her på Fyn.

Er Majland ikke kun en engros-planteskole?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Calle.

Dato : 13-07-04 21:50

Mads Lie Jensen wrote:

> Er Majland ikke kun en engros-planteskole?

Det tror jeg ikke, kender flere der har været der, og jeg tror ikke det var
via en planteskole

--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 13-07-04 21:53

Mads Lie Jensen wrote:

> Er Majland ikke kun en engros-planteskole?

Man får man en side med acces denied på dit link
http://hjøerringnyplanteskole.dk

--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 13-07-04 21:57

Calle. wrote:

> Man får man en side med acces denied på dit link
> http://hjøerringnyplanteskole.dk

ved godt det er med o istedet for ø, men det ver kun da jeg skrev indlæget
det smuttede

--
Calle.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-07-04 18:50

On Tue, 13 Jul 2004 22:56:43 +0200, "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote:

>ved godt det er med o istedet for ø, men det ver kun da jeg skrev indlæget
>det smuttede

Du er sikker på det ikke er din egen firewall som driller?

Siden fejler ikke noget her fra min ende og heller ikke når jeg tjekker
den fra arbejdet.

Det er i øvrigt håbløst længe siden den side er blevet opdateret - og nu
har jeg ferie, så de næste par uger gider jeg ikke røre den

http://www.gartneriet.dk

Fra : Calle.

Dato : 14-07-04 22:36

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
>
> Det er i øvrigt håbløst længe siden den side er blevet opdateret - og
> nu har jeg ferie, så de næste par uger gider jeg ikke røre den

Det burde ikke være min firewall, da det så er den eneste side jeg ikke har
kunnet se indtil nu.

--
Calle.

Fra : Ole Helms

Dato : 14-07-04 00:00

On Tue, 13 Jul 2004 22:16:19 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> skrev:

>Er Majland ikke kun en engros-planteskole?

Nu er det ganske vist en del år siden, jeg var der sidst, men da var
der også salg til private.
Og så skulle jeg jo også lige komme i tanke om en planteskole, der
ikke lå urimelig langt fra Preben i Esbjerg.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-07-04 00:06

"Ole Helms" <ole-x-helms@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er det ganske vist en del år siden, jeg var der sidst, men da var
> der også salg til private.
> Og så skulle jeg jo også lige komme i tanke om en planteskole, der
> ikke lå urimelig langt fra Preben i Esbjerg.

Der må jeg forbi engang ved lejlighed.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-07-04 18:52

On Wed, 14 Jul 2004 01:00:06 +0200, Ole Helms <ole-x-helms@hotmail.com>
wrote:

>Nu er det ganske vist en del år siden, jeg var der sidst, men da var
>der også salg til private.

Jeg må besøge dem en dags tid .... Vi handler med dem på arbejdet, men
jeg har altid troet det kun var engrossalg de havde.
Ud fra deres bestillingsliste kan jeg se de har mange spændende ting -
men jeg tror ikke min chef bliver helt glad hvis jeg begynder at
bestille kasser hjem af alle mulige ting, bare for selv at kunne købe en
enkelt plante

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 14-07-04 19:51

> Jeg må besøge dem en dags tid .... Vi handler med dem på arbejdet, men
> jeg har altid troet det kun var engrossalg de havde.

De sælger også til private.

> Ud fra deres bestillingsliste kan jeg se de har mange spændende ting -

Ja, men de har ikke halvdelen af det, der står på deres liste. Og vær
opmærksom på, at nogle af planterne ikke er med korrekt navn. Desuden er
priserne meget høje.

> men jeg tror ikke min chef bliver helt glad hvis jeg begynder at
> bestille kasser hjem af alle mulige ting, bare for selv at kunne købe en
> enkelt plante

Hvis du ved, hvad der rører sig på markedet, så gør han vel

Mvh. Marlene.