Hvor hurtigt vokser parykbusk?
Fra : Dorthe

Dato : 07-07-04 21:23

Vi har lige plantet en violet parykbusk på ca. 1/2 meter i højden.
Er der nogen der ved, hvor hurtigt de vokser?
Den er nemlig plantet med det formål at skærme lidt af for nysgerrige
blikke, når vi sidder på vores nyanlagte morgenterasse

/Dorthe

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-07-04 22:37

"Dorthe" <dorthemus1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den er nemlig plantet med det formål at skærme lidt af for nysgerrige
> blikke, når vi sidder på vores nyanlagte morgenterasse

Så må du nok beholde en rimelig påklædningsstandard de kommende år, jeg tror
ikke du kommer til at gemme dig bag den foreløbig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Dorthe

Dato : 08-07-04 20:22

> [...]
tror
> ikke du kommer til at gemme dig bag den foreløbig.

Hmm...gav mig ikke meget svar på hvor meget den vokser.....

/Dorthe

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-07-04 21:01

On Thu, 8 Jul 2004 21:22:17 +0200, "Dorthe" <dorthemus1@hotmail.com>
wrote:

>Hmm...gav mig ikke meget svar på hvor meget den vokser.....

Et kvalificeret gæt er 1,5 meter høj på 4-5 år.
Men parykbusk kan let fryse til tilbage om vinteren, så det spiller en
del ind hvordan vintervejret bliver.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Andreas

Dato : 10-07-04 11:40

Min egen parykbusk vokser ekstremt langsomt. Jeg har ikke målt det, men vil
tro 1-2 cm pr. år. Desuden har den som Mads skriver også været frosset
tilbage, da den godt kan være sensibel overfor frost. dette problem kan
løses af forskellig vej. Min nabo har haft en sådan busk i ½ menneskealder
og er stadig en lille busk med spredte grene. Jeg vil tro den er omkring ca.
1,7 m. med en diam på bredeste sted på ca. 1,4.

Hvis afskærmning er formålet, vil jeg anbefale at du udskifter denne plante.

mvh