Myre.
Fra : Hans Poulsen

Dato : 05-07-04 19:38

Er der nogen der har et godt midel
har prøvet næsten alt.Hvad forskæld er der
på almendelige myre og disse flyvmyre.
Hans.P.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-07-04 20:13

Hans Poulsen wrote:
> Hvad forskæld er der
> på almendelige myre og disse flyvmyre.

De myrer, du ser hele året, er golde arbejdere. De flyvende er hanner og
nogle få hunner, der forlader boet for at grundlægge et nyt et andet sted.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 05-07-04 21:37

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en
meddelelse news:hKhGc.1944$AU1.961@news.get2net.dk
> De flyvende er hanner
> og nogle få hunner, der forlader boet for at grundlægge et nyt et
> andet sted.

Det er ikke korrekt beskrevet. Der flyver både et stort antal "store"
vingede hunmyrer, og et stort antal "små" vingede hanmyrer fra boet. Prøv at
søge på "myrer" og "sværmer" eller lignende.

I øvrigt vil det snart kunne observeres, hvis det bliver ordentligt varm
vejr en dag.

Poul Erik Jørgensen
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : JEY

Dato : 05-07-04 22:12

Det eneste jeg kender som virker er "Trionol 810" (kan købes i Bilka eller
Matas)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-07-04 23:33

"Hans Poulsen" wrote

> Er der nogen der har et godt midel
> har prøvet næsten alt.

Ved et tilfælde begyndte skidtet at sværme ved siden af redskabsrummet
og jeg havde gang i ukrudtsbrænderen - nåja jeg kunne ligeså tage
sværmen med i købet
Jeg synes ikke jeg har set så mange myrer i år...

- Peter