Massiv køkkenbordsplade...
Fra : S@ndman

Dato : 05-07-04 07:51

Hejsa,

Jeg er på udkig efter en massiv køkkenbordsplade og
vil self. have den så billigt som muligt. Men hvor
kan disse fås billigt...??

Jeg har kig på en i teak....er der nogle som har erfaring
med teak eller en anbefaling af en helt anden??

Jimmy

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 05-07-04 08:53

On Mon, 5 Jul 2004 08:50:43 +0200, "S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote:

>Hejsa,
>
>Jeg er på udkig efter en massiv køkkenbordsplade og
>vil self. have den så billigt som muligt. Men hvor
>kan disse fås billigt...??

Du kan få nogle meget billige i massiv spånplade i Silvan

>Jeg har kig på en i teak....er der nogle som har erfaring
>med teak eller en anbefaling af en helt anden??

Teak er godt (og dyrt), men hvis du ikke vedligeholder den ordentligt
og sørger for at den får nok olie fra start, bliver den hurtig grim
omkring vask og evt. indbyggede kogeplader. Det gælder i øvrigt for
alle massive bordplader, nogen bliver bare mere tydeligt skjoldede end
andre.

Du skal nok regne med i hvert fald 1.500 - 2.000 kr. pr løbende meter
for en 30 mm teakplade, ofte ubehandlet og uden hulkehl osv.

I stedet for at løbe en meget tyk plade, kan du købe en tyndere og
sætte en høj snydeliste på forkanten, så den ser tykkere ud. Det er
nemlig mere end dobbelt så dyrt at få en dobbelt så tyk plade.

Alternativ kan du vælge "snydeteak" som Nyatoh, en tropisk træsort,
der til forveksling minder om teak. Silvan har en 38 mm på 3 meter til
en tusse i denne uge.
I Bauhaus kan du pt få en ydelig bordplade i afrikansk valnød, der
også er mørk, men har en anden struktur til 700 kr. for en på 26 mm
for 700 kr, eller en 30 mm i mahogni for 2.200 kr. (begge ca. 3
meter)

KS

Fra : anders majland

Dato : 05-07-04 17:15

> Jeg har kig på en i teak....er der nogle som har erfaring
> med teak eller en anbefaling af en helt anden??

En bøgeplade og rustik olie ?
Det afhænger selvfølgeligt af hvor mørk en plade du ønsker - Mange (incl
migselv) tænker sæbebehandlet bøg når man siger bøg. Jeg er ihvertfald
ganske tilfreds med http://www.majland.org/hvolris/index.html *-
specielt til prisen Bordpladerne er købt på tilbud i en lokal
trælast

* Ja siden er ikke opdateret i en "evighed" og de sidste køkkenskabe er
skiftet, og der er kommet fliser på på bordet ved vasken (på en vandfast
krydsfiner)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid