Skabslåger
Fra : Sauer

Dato : 04-07-04 10:00

Hej,

Vi har lige købt hus og der er en del åbne skabe..
Dem ville vi gerne smide låger på.
Problemet er at det er skæve mål. F.eks. 46 cm..
Kan man bygge sådanne låger selv ?

På forhånd tak,

Peter,

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 04-07-04 18:46

"Sauer" <peter@sauer.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Vi har lige købt hus og der er en del åbne skabe..
> Dem ville vi gerne smide låger på.
> Problemet er at det er skæve mål. F.eks. 46 cm..
> Kan man bygge sådanne låger selv ?

Sagtens, mdf plader er et godt materiale at lave det i. Men det tager jo tid
alt sammen.....

Ole

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 04-07-04 20:49

Sauer skrev:

> Vi har lige købt hus og der er en del åbne skabe..
> Dem ville vi gerne smide låger på.
> Problemet er at det er skæve mål. F.eks. 46 cm..
> Kan man bygge sådanne låger selv ?

Ligger der et snedkeri i nærheden af dig, som laver inventar? Så er
der mulighed for, at du kan få skåret nogle melaminplader op efter
mål. Og du kan ret let selv stryge kantbånd på med et strygejern.
Melaminplader fås med eller uden struktur og i få farver.

Du kan også købe nogle melaminplader på din lokale trælast. Disse
plader fås i 60x250 cm. og er kantet rundt. Du kan så selv udsave i
passende mål og stryge kantbånd på. Det er en billig løsning, som
dog ikke ligner noget til en million, men kan sagtens gå an i baggang
eller værelser, indtil du har lyst til at ofre i tusindvis af kroner
på nyt inventar.

Det var bare et par forslag fra mig

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Sauer

Dato : 04-07-04 21:49

Takker til jeg begge..
Desværre er det i køkkenet så det må godt ligne en milliard... grin..
Men jeg har fået super input at arbejde videre med.

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 04-07-04 22:27

.....og hvis du gerne vil ha' udstyret lågerne med indvendige låse, så kan
man købe nogle specialbor (de koster ikke ret meget) der kan bore "flade"
huller der passer til de standard låse man køber hos køkkenfirmaerne eller i
Silvan m.fl.

Har dog aldrig selv prøvet, så jeg ved ikke hvor let det er...

Ole

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 05-07-04 08:14

Ole Jeppesen skrev:

> [...]
> huller der passer til de standard låse man køber hos køkkenfirmaerne eller i

Du skriver "indvendige låse". Mon ikke du mener skjulte hængsler?
Indvendige låse har man li'som ikke noget at bruge til i inventar.

Men ellers har du ret i, at man kan købe et bor, der ikke har ret
meget spids (kaldes et forstnerbor)

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 05-07-04 21:02

"Svend Erik Bertelsen" <nospamtomeseb@private.dk> wrote in message
> Ole Jeppesen skrev:
> Du skriver "indvendige låse". Mon ikke du mener skjulte hængsler?
> Indvendige låse har man li'som ikke noget at bruge til i inventar.

Nåjo - det er selvfølgelig hængsler de kaldes....