Gasgrill
Fra : Jasper Norman

Dato : 01-07-04 23:07

Hejsa.

Jeg overvejer kraftigt at købe sådan en fætter, da der sjældent er tid til
de helt store forberedelser til middagen, samt at det oftest er "småting"
der ryger på grillen, og derfor ikke gider at tænde op i 2 kg. kul. Men er
de så ringe som det siges? Jeg har ikke tænkt mig at ofte 5.000,- på en
Weber gasgrill, men én til omkring de 1.000,-

Jeg har en kuglegrill til de aftener hvor der skal langtidssteges kyllinger
mm. Men er det spild af penge at investere i en gasgrill, eller smager maden
rimeligt ok?

Mvh

Jasper

Fra : Mai-Brit

Dato : 03-07-04 10:14

Vi købte en billig gasgrill sidste år, vi valgte at købe ekstra
lavasten. Den er blevet flittig brugt og maden smager "rigtig" af grill,
for det er den "os" som opstår når saft og fedt drypper ned på stenene
der giver maden smag af røg. Gasgrillen har den fordel frem for kul, at
du kan hive den ind i garagen eller andre afdækker uden at du får
problemer med kulilte. Da den er nem at fyre op og ikke varmer i lang
tid efter brug, er den også ideel til mindre måltider.
Velbekomme
Mai-Brit

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-07-04 10:43

"Mai-Brit" skrev...
> [...]
> lavasten. Den er blevet flittig brugt og maden smager "rigtig" af grill,
> for det er den "os" som opstår når saft og fedt drypper ned på stenene

Jeg har haft gasgrill i nogle år nu og min erfaring
siger mig at den skal "køres ind"
Helt ny smager maden ikke grillet, men efter lidt
tid, når stenene er søbet godt ind, begynder det
at ligne noget. Der skal ikke være flere lavasten end
man præcis ikke kan se åben ild. For mange vil sode.

> Gasgrillen har den fordel frem for kul, at
> du kan hive den ind i garagen eller andre afdækker uden at du får
> problemer med kulilte.

Gasgrillen bruger ilt på nøjagtig samme måde som al
anden åben ild. Så den er livsfarlig at bruge i lukkede rum.
Om den kan bruges under halvtaget på terassen afhænger
af ens forhold til planter og, antagelig plastic, tag.

> Da den er nem at fyre op og ikke varmer i lang
> tid efter brug, er den også ideel til mindre måltider.

Ja, det fine er, at den bliver lige så hurtig kold som den bliver
varm. Og vælger man een med to eller flere brændere kan
man nøjes med af fyre op delvis

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Jasper Norman

Dato : 02-07-04 23:39

Tak for svarene. Det er altså ikke så slemt som "Kul-Weber-Fyrene" vil gøre
det til

Mvh

Jasper

Fra : Jan B.

Dato : 06-07-04 20:57

Ja, det må du jo undskylde. Men jeg kan ikke modstå fristelsen:

Købte i 1993 Weber kuglegrill 57cm. Brød sammen efteråret 2002. Købte i 2003
Weber Genesis Silver B (kr. 6.000 for en gasgrill). Solgte den i dette forår
for et latterligt beløb og har nu igen kuglegrill (Weber Platinum 57cm)

Jeg lykkedes aldrig med smagen i gasgrillen. Men, for pokker hvor var den
nem...

vh/Jan