Byggefirmaer
Fra : Jesper2002

Dato : 01-07-04 18:35

Hej

Min kone og jeg skal til at bygge hus..

Vi har som alle andre besøgt en masse byggeudstillinger og modtaget en
masse brochure..
Nu kommer spørgsmålet, er der nogen som kender nogle byggefirmaer som
bygger i Sønderjylland, hvor vi selv kan tegne vores hus, bygger
fuldmure huse og til en fornuftig pris.

MVH
JS

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik

Dato : 01-07-04 21:14

"Jesper2002" <Jesper2002.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> Nu kommer spørgsmålet, er der nogen som kender nogle byggefirmaer som
> bygger i Sønderjylland, hvor vi selv kan tegne vores hus, bygger

Nu kender jeg kun til byggefirmaer på Sjælland og mest til et enkelt som du
_ikke_ skal vælge.
Men et enkelt godt råd; når du har udvalgt nogle byggefirmaer så bed om
addressen på nogle af de seneste huse de har bygget, og tag så ud og besøg
de mennesker der har fået bygget/bor i huset, evt. medbring en flaske rødvin
for ulejligheden.
Vil de ikke udlevere addresserne ha rde ikke rent mel i posen, vælg nogle
andre.
Dem der lige har fået bygget har jo måske en anden aofattelse af
byggefirmaet end sælgeren selv har
Et andet råd som jeg selv ville benytte skulle jeg have bygget; be om at få
tilføjet en tilpas stor bod, i form af dagbøder på f.eks. 2000kr pr dag, i
kontrakten hvis huset ikke står færdigt til den aftalte tid og hvis fejl og
mangler ikke udbedres inden en aftalt tid. Hvis byggefirmaet nægter ved de
på forhånd at de aldrig lever op til deres løfter, vælg et andet.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : TG4600

Dato : 02-07-04 08:07

"Henrik" <hbl@12move.dk> wrote in message

> [...]

> mangler ikke udbedres inden en aftalt tid. Hvis byggefirmaet nægter ved de
> på forhånd at de aldrig lever op til deres løfter, vælg et andet.

Dagbøder er forhåbentligt standard, det står i hver tilfælde i den standard
byggekontrakt, som velrennomerede entrepenører bruge - jeg kan ikke huske på
stedet hvad den hedder, men det har vidst noget med "nyhusforening" og
standarden er en %-sats af entreprisesummen - for vores byggeri var det
vidst noget i retning af 17-1800 kr. pr. dag selvom entrepenøren først
forsøgte med at skrive 500 kr/dag. Vi havde dog en god bygge-rådgiver i
banken, som fangede denne detalje.

/TG

Fra : Henrik

Dato : 01-07-04 21:14

Fra : Kaiser

Dato : 03-07-04 11:27

Vi har lige fået bygget hus af Eurodan Huse, og dem skal I IKKE vælge. Det
giver simpelthen for mange problemer og ærgelser. De har ikke styr på så
meget og håndværkerne er af meget svingende kvalitet.

Fra : LL

Dato : 05-07-04 23:12

Vi er i sidste uge flyttet ind i vores nybyggede hus i Fredericia.
Byggefirmaet bag totalentreprisen er 2 PLAN HUSET A/S (www.2planhuset.dk).
Det er et solidt firma af en "passende størrelse", som bygger individuelle
huse med udgangspunkt i Jeres ønsker, og evt. baseret på idéer fra huse de
tidligere har bygget.

Vi har gennem hele forløbet fra tilbud til aflevering oplevet firmaet som
gennemprofessionelt - de er til at snakke med, og det er god kvalitet der
leveres - tilmed til aftalt tid - jeg kan kun anbefale dem!

mvh
Lars Langgaard