Bondehusvinduer med buet glas, rengøring?
Fra : Henning Lund

Dato : 29-06-04 16:57

En bekendt af mig har et sommerhus ved vesterhavet hvor alle vinduerne
er bondehusvinduer med buet glas, han har et pokkers mas med at få dem
rene, og jeg vil så gerne vide om nogen her har en fiks løsning til
dette?
Han har ikke mulighed for at trække en haveslange ud og skylle af med,
det tror jeg nemlig kunne løse hans problem med tilbagesiddende sand og
snavs som bliver tilbage på vinduerne efter vask og afskylning med et
litermål eller lign. Hvordan tackler man dette problem lettest uden at
skulle til at tørre alle stykker glas af med klude og lign?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 29-06-04 21:26

Skyller med en vandkande?

KS

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 29-06-04 23:54

<kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Skyller med en vandkande?
>
> KS

Jeg plejer at starte med at børste ruderne med en blød opvaskebørste. Det
tager den værste snavs og edderkopper i hjørnerne. Hvis huset er kalket så
er det ikke smart at skylle efter med vandslange. Det giver kalken under
vinduerne en anden farve hvid end resten af huset (jeg taler af erfaring).
Rudeaftørring med klude er nødvendig for et godt resultat.

Lisbeth

Fra : Henning Lund

Dato : 30-06-04 05:04

kelds99@yahoo.dk skrev:

> Skyller med en vandkande?

Der er _mange_ vinduer og der sidder ret højt.

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 30-06-04 13:34

On Wed, 30 Jun 2004 06:03:32 +0200, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Der er _mange_ vinduer og der sidder ret højt.

Så køb en længere vandslange

KS