Nye knive til plænetraktor
Fra : Jacob

Dato : 28-06-04 20:29

Hej NG

Er der nogen som kender et sted, hvor man kan købe knive til plænetraktorer
til en god pris. Jeg har på fornemmelsen, at de etablerede maskinforhandlere
scorer kassen på den slags reservedele.

Hilsen Jacob

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-06-04 23:35

"Jacob" <madFJERNsen.jacobFJERN@FJERNtiscali.dk> wrote in message
> [...]
plænetraktorer
> til en god pris. Jeg har på fornemmelsen, at de etablerede

Det kan jeg så fortælle dig at de ikke gør (jeg er ikke maskinhandler) Du
kan dog sommetider spare lidt ved at vælge nogle uoriginale knive, men du
skal blot vide at en kniv til en plæneklipper ikke blot er et stykke jern
der er slebet på en slibesten. Der ligger faktisk ret meget forskning i
udformningen af sådan en kniv, både i hvordan man får den til at klippe så
pænt som muligt, men også i støjniveau og mange andre ting.

Men en ting er helt sikkert det er ingen guldgrube for den lokale
"plæneklippersmed" at skifte kniv på en plæneklipper

Peter

Fra : Jacob

Dato : 29-06-04 03:50

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udformningen af sådan en kniv, både i hvordan man får den til at klippe så
> pænt som muligt, men også i støjniveau og mange andre ting.

Det er der ikke noget, der er - men tak for indlægget.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-06-04 17:02

Peter K. Nielsen skrev:

> Det kan jeg så fortælle dig at de ikke gør (jeg er ikke
> maskinhandler)

Tør du vædde på det?

Jeg har været forhandler/reperatør af havemaskiner.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-06-04 19:18

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message

> Tør du vædde på det?

ja da

> Jeg har været forhandler/reperatør af havemaskiner.

jeg leverer knivene til maskinhandlerne

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 19:23

Oh.. så er det DIG der scorer kassen

--
Jens OZ2JP callto://jensep

NO CARRIER

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-06-04 12:31

<Jens Petersen> wrote in message

> Oh.. så er det DIG der scorer kassen
den bad jeg vist selv om

Peter

Fra : Henning Lund

Dato : 29-06-04 19:43

Peter K. Nielsen skrev:

> jeg leverer knivene til maskinhandlerne

Ja måske tager du så en større pris end andre leverandører, så det er
derfor du ikke mener avancen er god, jeg ved at det er en gylden tid
når der skal sælges knive til div klippere, kunne alle penge være så let
tjente så var livet let.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-06-04 21:16

> [...]
> derfor du ikke mener avancen er god, jeg ved at det er en gylden tid
> når der skal sælges knive til div klippere, kunne alle penge være så let

Vi gav under 200 kr for nye knive til den gamle maskine, så der kan ikke
være STOR fortjeneste på dem - i hvert fald ikke i kroner.

Mvh Maria

Fra : Henning Lund

Dato : 30-06-04 05:05

Maria Frederiksen skrev:

> Vi gav under 200 kr for nye knive til den gamle maskine, så der kan
> ikke være STOR fortjeneste på dem - i hvert fald ikke i kroner.

Hvilken maskine?

Fra : Jacob

Dato : 30-06-04 06:52

> Vi gav under 200 kr for nye knive til den gamle maskine, så der kan ikke
> være STOR fortjeneste på dem - i hvert fald ikke i kroner.

Det afhænger da af indkøbsprisen og mængden. Der ER meget stor avance på
alle reservedele, hvad enten det gælder plæneklippere eller andet.

Jacob

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 29-06-04 13:09

"Jacob" <madFJERNsen.jacobFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
plænetraktorer
> til en god pris. Jeg har på fornemmelsen, at de etablerede

Til min Klippo (alm. bioklipper) har jeg 2 gange købt en ny knivplade i
Sverige til ca. 20-30 % under prisen i DK.

Det hænger vel sammen med at Klippo er svensk og valutakursen er fornuftig.
Hvis din maskine er svensk, så undersøg om det kan betale sig.
Vh. Jens