Herregårdssten
Fra : wagner

Dato : 28-06-04 12:22

Jeg skal igang med et større projekt. Gårdspladsen + diverse stier rundt om
huset skal belægges med herregårdssten. ( Ca. 200 m2 )
Er der nogen der ved hvor det billigste sted at købe sten er? (
Midtjylland )
Og er der forskel på kvaliteten af de forskellige sten?

Venlig hilsen
Wagner

Fra : Aksel

Dato : 29-06-04 21:09

"wagner" <wagner@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Midtjylland )
> Og er der forskel på kvaliteten af de forskellige sten?

Der er ikke nogen væsentlig forskel på betonkvaliteten, hvis de er mærket
med betonkontrollens trekantmærke er de i orden.
Der kan være forskel på hvor kraftigt de forskellige betonværker tromler
stenene, nogle har meget afslåede kanter, der kan også være farveforskelle.
Prisen varierer meget, du burde kunne få grå for ca 90 kr. m2, lidt mere for
farvemix.
Få dem leveret på palle, hvis du køber dem tippet af fylder de meget mere og
der er tit nogen der knækker.

Hilsen Aksel

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-06-04 19:01

On Tue, 29 Jun 2004 22:08:36 +0200, "Aksel" <akselj@nypost.dk> wrote:

>Få dem leveret på palle, hvis du køber dem tippet af fylder de meget mere og
>der er tit nogen der knækker.

Til gengæld koster de typisk 10-20 kr ekstra pr. m2 hvis de leveres på
palle i stedet for i løs vægt. Det er trods alt et sted mellem 1 og 4
sten pr. m2 der så kan knække i løs vægt-levering, inden det koster det
samme som levering på paller.
Jeg fik leveret 115 m2 i løs vægt for nogle år siden, der var een sten
som var knækket i den dynge. Men det skal så lige med at de blev læsset
af på et stykke græs og ikke på hårdt underlag.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 29-06-04 21:13

> [...]
> Midtjylland )
> Og er der forskel på kvaliteten af de forskellige sten?

kunne huske jeg havde set disse på dba.dk:

Herregårdssten, også kendt under navnet Holmegårdssten, 21x14x6, nye,
grå, ruflede kanter, 390 m², /m², Også herregårdsblokke 14x21x14. Flere
farver, evt. med levering. 57,- 24-06-2004 21 71 05 74
Århus N | Jylland - Øst

jeg kunne bare ikke selv gøre bruge af tilbuddet da jeg bor på sjælland( det
blev for dyrt i transport :(, ved ikke med kvalitetsforskel.

MVH
Christian Holst
slet "FJERNMIG" ved mails

begin 666 forhandler.gif
M1TE&.#EA#P`.`,05`.GFXS M*%=+6V55A%9)=51(:)6(J&I=871DE89V;A,2
M$'-E9(%TI&)67UY1::VBMMG7XR8D(1T<&0```/___^KJZ@``````````````
M`````````````````````````"'Y! $``!4`+ `````/``X```5H8"6.9!F<
M:!"MDC2)`04]AL$@R# 0;Q7,-HIP2% 8`S;<<%AP.!216TY(*%B;STA.MZ0(
MO@*%1$<@=,$-B:)L%1;0AT5D72T(X8M$P&BT>QMQ>08!(Q-8@'D)#P"$(A,M
**Q$I)R65)"$`.P``
`
end

Fra : Lars

Dato : 30-06-04 20:42

"wagner" <wagner@dk> wrote in message
> [...]
> Midtjylland )
> Og er der forskel på kvaliteten af de forskellige sten?

Jeg købte Gråmix for, så vidt jeg husker, 89 kr. pr. kvm. hos PV i Silkeborg
(spørg efter Peter).

De var på palle, og jeg skulle betale ca 400 kroner for levering.

/Lars