Omlægning af græsplæne
Fra : Preben Boch

Dato : 28-06-04 09:06

Hej
Jeg er igang med et større projekt i haven. Den gamle, krudtbefængte
græsplæne skal væk og erstattes af bede (heriblandt ø-bede), og indimellem
skal der så være en lang græsgang, ialt omkring 100 meter lang.
Hvad gør jeg? Jeg har tænkt på at RoundUp'pe det gamle græs og derefter
regner jeg med, at græs og rødder rådner bort. Så vil jeg kratte lidt i
jorden og så nyt græs til efteråret.
Lyder det helt tosset? Hvilken græsfrøblanding kan I anbefale til disse
stier, som altså ikke skal tåle mere end den den daglige havevandring?
Jeg kan ikke rigtig finde noget i bøgerne og håber derfor på hjælp fra
gruppen her.
Venlig hilsen
Preben Boch

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-06-04 17:56

On Mon, 28 Jun 2004 10:05:53 +0200, "Preben Boch" <boch@havegangen.dk>
wrote:

> [...]
>jorden og så nyt græs til efteråret.
>Lyder det helt tosset? Hvilken græsfrøblanding kan I anbefale til disse

Det er godt nok at gøre sådan - men du vil få dig en trist brun plæne i
lang tid hvis du først sår til efteråret. Til gengæld slipper du for
større problemer med ukrudt i de nye bede du vi lave.

>stier, som altså ikke skal tåle mere end den den daglige havevandring?
>Jeg kan ikke rigtig finde noget i bøgerne og håber derfor på hjælp fra
>gruppen her.

Der er dyngevis af forskellige græsblandinger - at anbefale en bestemt
vil jeg ikke. Men det behøver ikke at være noget fint og dyrt, hvis
eneste krav er at det skal være grønt og kunne tåle let gang.

http://www.gartneriet.dk