agurker
Fra : Kitty Leopold

Dato : 26-06-04 22:02

I foråret købte jeg 2 agurkeplanter, 1 alm. og en der hed miniagurker. De
blev plantet i mit drivhus og de vokser begge de bedste de har lært, men
desværre er det kun den almindelige der kommer agurker på. Planten jeg
forventede at give små agurker blomstrer fint, men der kommer ingen agurker.
Har jeg fået en gold plante ?

Håber nogen kender løsningen.

Hilsen Kitty

Fra : Pandora

Dato : 27-06-04 07:58

"Kitty Leopold" <kittyNoSpanSletMig@leopold.dk> wrote in message
> [...]
> desværre er det kun den almindelige der kommer agurker på. Planten jeg
> forventede at give små agurker blomstrer fint, men der kommer ingen

Uden at vide det ... men det lyder som om din agurkeplante mangler
bestøvning. Hvis din plante et et-kønnet så kan du ikke få agurker med
mindre du har en anden plante som kan bestøve den.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-06-04 08:08

On Sat, 26 Jun 2004 23:02:23 +0200, "Kitty Leopold"
> [...]

>forventede at give små agurker blomstrer fint, men der kommer ingen agurker.

Sidder der en lille bitte agurk bag blomsten på miniagurken? Hvis ikke,
så er det hanblomster - men hanblomster bør ikke forekomme på en
miniagurk. Men hvis det er hanblomster, så kommer der ret sikkert
hunblomster senere. Så er spørgsmålet bare om det er rigtige miniagurker
du har fået fat i eller om det er noget andet - drueagurker måske. Der
er ikke hanblomster på de miniagurker der normalt forhandles her i
landet.

Hvis der er små agurker bag blomsten på din plante, men de bare falder
af, så er årsagen måske at planten ikke er i så god vækst - hvis ikke
den selv mener at være i stand til at bære agurker, så smider den bare
den bare blomsterne.

http://www.gartneriet.dk